Gå til innhold

Trenger litt hjelp her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Jeg har noe jeg håper noen kan svare på:

Jeg fødte i september og vi prøver nå på barn nr to. Jeg har hatt mens en gang siden fødselen og timet EL i følge en 28 dagers syklus. I følge den syklusen skulle jeg hatt mensen forrige fredag (altså en uke siden) men den har ikke kommet. Jeg har også tatt noen tester, den seneste i går, men får bare negativt utslag. Vi reiser på ferie i morgen og jeg kunne godt tenke meg å vite hva jeg har å forholde meg til mht alkohol. Ikke at det er så viktig men det er liksom greit å vite. Tenkte jeg skulle ta en digital CB-test i morgen men dersom den også er negativ vet jeg liksom ikke hvor jeg står. Hva tror dere? Er det bare mensen som er forsinket/ syklusen min uregelmessig eller er det sjanser for at det er en spire der?

Ha en fin kveld alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter en fødsel kan kroppen bruke laang tid på å tilbakestilles...

Noen går opp til et år (uten å amme) før de får regelmessig mens igjen...

Så ikke for å skuffe deg, men det er ikke sikkert du er gravid da, siden du ikke vet helt når du har hatt EL osv.. utover den mensen du hadde den ene gangen etter fødselen...

Men De fleste tester positiv innen 8 uker f.o.m første dag av siste mens...

Så om du har gått mer enn 8 uker siden sist mens og enda tester negativt så tviler jeg på at du er gravid... ( kan ikke garantere 100% men det er det mest logiske)

Håper jeg kunne hjelpe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...