Gå til innhold

Bitt i barnehagen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet tulla i barnehagen i dag. Da jeg kom hjem så jeg at hun hadde et stygt merke i panna. Hun hadde på solhatt, så jeg så ikke merket i barnehagen. Det ser ut som et bitt. Kan ikke det være svært farlig ?

Å, helvetes barnehage. Kan de ikke rapportere til foreldre når noe slikt skjer ? Mulig de ikke har sett hendelsen, men da synes jeg det er påklagelig og de følger ikke godt nok med. Hun må jo ha grått. Merket er stygt. Hun er to år, så hun kan ikke gjøre rede for ting som hender selv. Ihvertfall kunne hun ikke fortelle meg hva som har skjedd. Kjenner jeg er SKIKKELIG irritert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang. det med farlighet først: gutten min ble bitt i fingeren, så det ble hull, i barnehagen. De ringte til meg, for å høre om han var stivkrampevaksinert. Og jeg ringte igjen til hs, fordi jeg hadde rotet bort helsekortet, og ble usikker. Der fikk jeg beskjed om at, for det første er sønnen min fullvaksinert=ikke noen fare. Dessuten er det svært sjelden stivkrampebakterier i munnen til små barn.

Og selvfølgelig burde de sett det og sagt ifra til deg. Men sånt kan skje svært "skjult", og hvis jenta di gråt, kanskje de ikke så hvorfor? (Sønnen min fikk engang en diger kul midt i panna, som jeg først oppdaget etter en stund. Jeg så jo at han falt og slo seg, men jeg kunne ikke se noe...).

Men du kan jo spørre dem rett ut, "så dere hva som skjedde?". I mitt tilfelle fikk jeg bare beskjed om hva som hadde skjedd, og at de også kom til å si ifra til "biterens" foreldre, ikke hvem som hadde gjort det. Og det syntes jeg faktisk var en veldig OK reaksjon, det kunne jo like gjerne vært min gutt som jafset til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...