Gå til innhold

Oppussing og maling


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at vannbasert maling ikke er farlig for gravide, men jeg er usikker når jeg hører at gravide ikke skal være i samme rom som det blir malt i uansett maling..

 

Hva har dere hørt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg også..

Og en ting til.. Hvordan er det å male utendørs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror vannbasert maling er greit, så lenge en lufter ut skikkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All maling som inneholder løsemidler kan være skadelig for foster.

Problemet er at ingen vet hvor mye eller hvor lite som skal til før babyen tar skade av det...... Den eneste malingen som er løsemiddelfri er jotaproff eller den nye veggmalingen fra Jotun Lady. Akrylbasert vannmaling. det er dette jeg har kommet frem til etter og ha snakket med leger jordmor og produsenter av maling. Det er nemlig ikke bare gassene som er skadelige, det er like skadelig og oljemaling og white spirit på huden, der trekker det også kjapt inn i blodstrømmen og kan skade babyen.

Jeg maler kun med den nye akryl malingen fra lady. Helt grei og jobbe med og fint resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men så leser jeg i Trygt guiden at akryl er skadelig og at en ikke bør male med dette når en er gravid, og at gravide generelt bør holde seg unna rom hvor det blir malt i..

 

Så jeg synes ikke at dette er lett å bli klok på.. Jeg synes at alle sier forskjellige ting jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...