*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Har en gutt på 6 dager som ikke vil ligge i vogga si på natta. Ammer han og prøver å legge han over i vogga, men da våkner han og begynner å gråte.(det rare er jo at på dagen går det helt fint å amme han, for så å legge han i vogga på stua) Så han ligger i senga sammen med oss hver natt, og sover godt. Har liksom ikke orka å stresse med å få han til å sove i egen seng,fordi jeg syns han er så liten enda. Men får liksom intrykk av de rundt meg at han burde ligge i egen seng. Hva mener dere? Sov deres babyer i egen seng med en gang? Evt. når bør vi begynne med å prøve å få han til å sove i vogga?
selfangerkjerringa Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Minimais var 5-6 uker da vi la henne over i sprinkelsenga. Hun lå mellom oss såpass lenge fordi jeg fikk så vondt i ks-såret av å reise meg opp og sette meg for å amme. Det var bedre å bare ligge. Vi la henne over i egen seng fordi det var vanskelig for meg og pappa'n å sove godt med henne mellom oss. Alle tre sov godt om natta da vi flytta henne til sprinkelsenga, ikkeno problem
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Vi prøvde en og annen gang i løpet av de første 5 ukene, men det var først denne uken, når han var 5 uker + noen dager at han godtok at jeg la han tilbake i senga. Tror nok noe av grunnen var at det begynte å bli veldig varmt om natta også og da er det ikke bedre når vi ligger tre i en seng...
jentebaby i hus Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Helt normalt. Gratulerer med gutten. Min jente sovnet heller ikke i sin seng om natten. La seg med oss i 23 tiden sov mellom oss til hun våknet for å få mat,da kunne det hende at hun sovnet i egen seng men ikke alltid. Hun var 2 mnd før hun sov hele natten i egen seng. Det er bare til å prøve innimellom, det går til slutt. Lykke til.
snartmammapåny Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 DE to første nettene ville ikke småen ligge i sin egen seng. Tror den var for ukoslig og kald. Den 3 natten så la jeg et mykt teppe i bunnen pakket han tett og hardt inn i et helseteppe og la dynen godt inntil opppå der. DA var hans egen seng bra nok;) Trengte nok bare litt "nerhetsfølelse". Er nok litt varmt på natten nå til å pakke babyen så godt inn.. men slik gjorde iallefall vi det... Hva med å ta vognbagen å la han sove i den? Den er litt mindre enn vogga... eventuelt legge et teppe rundt ham på sidene.. DE liker å ligge litt tett
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Snuppa vår sov mellom oss den første mnd. Nå sover hun i egen seng frem til morgenpuppen i 8-tiden. Også sover hun videre i armkroken min. Prøv sånn som kaa82 sier, eller legg en T-sjorte som du har brukt inntil nesen til babyen. da kjenner han lukten av deg. Gjør jeg av og til når ikke snuppa klarer å finne roen på kvelden.
ScaryMama Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Jeg har lyst til å legge til at hvis DU (og din partner) trives med å ha han i sengen, så syns ikke jeg det er vits i å stresse med å få han over i egen seng. Gjør det som passer dere best- mitt motto er gjør at flest mulig sover best mulig;) Nikolai har passert 7mnd. og sover fremdeles i vår seng. Jeg syns det er kjempe koselig, og han sover så godt. Jeg stresser ikke med å få han i egen. Men min erfaring er også det at folk rundt meg er veldig opptatt av at jeg får han til å sove i egen seng, men det er heldigvis jeg som er mamma og jeg som bestemmer og vet hva som er best for oss. Dette ble langt, men poenget mitt er i hvertfall gjør det du føler er riktig for dere:)
6Ymamma Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Min lå nesten aldri i seng på natta....hadde kolikk i 3 mnd..skriking hele natta. Men han har alltid lagt i sin egen seng på natta fra dag 1 ..Hvis man ser bort fra kolikken... Jeg tullet han inn i teppe og en dyne over. Det jeg har lagt merke til er at hvis dyna er for lett så sover han ikke så godt..
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #9 Skrevet 9. juni 2007 Hun sov i sin seng fra dag en ja. Hun har lagt mellom oss, men det har vært fra 5-6 om morningen og når vi var på hytten... Vi hadde laget en sånn hestesko av teppe rundt hodet hennes for at hun skulle ligge litt lunt... Og lammeskinn da
Labbetøs Skrevet 9. juni 2007 #10 Skrevet 9. juni 2007 Hun har ligget i egen seng fra dag 1. Vi ville ikke venne henne til å ligge hos oss fordi vi da slapp å venne henne av med det. Hun våknet en del i starten. Hun veivet med armer og bein og vekte seg selv. Så vi pakket henne litt stramt inn i et teppe slik at hun lå tett, og da gikk det bra.
2 gutter og 1 jente Skrevet 9. juni 2007 #11 Skrevet 9. juni 2007 vi proevde hver kveld, men den foerste uken ville han ikke ligge alene. han var redd og utrygg og graat mye. roet seg og sovnet med en gang han fikk ligge inntil meg. Men saa pluttselig etter den foerste uken saa graat han ikke mere. la seg bare til aa sove heeelt alene! flinke lille snuppen. er vell bare aa proeve hver kveld, saa til slutt blir han nok trygg paa det.
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 9. juni 2007 #12 Skrevet 9. juni 2007 Etter en ukes tid med gullet her i min seng måtte jeg legge henne på magen i sin egen seng. Ikke sov hun skikkelig på ryggen i sin egen, og ikke hos meg heller. Ingen av oss fikk skikkelig søvn, så dette ble løsningen for oss.
LINDA*** Skrevet 9. juni 2007 #13 Skrevet 9. juni 2007 Vi har lagt han i sin egen seng fra dag 1 vi:) Og der sover han! Vil ikke ha "dårlige" uvaner som er vonde å avvende. (Men for dere som har vært nødt til å ha han andre steder pga ting og tang, så ser jeg den). Du skriver at h*n ikke vil sove i vugga på natta. KAN det ha noe med belysningen å gjøre? Man skal jo(burde jo) ha det så mørkt som mulig på natta for å signalisere at "nå er det natt". Men jeg har lagt merke til at *enkelte* ganger må han sovne GODT først før vi slukker lyset. (Ellers er det skrik og skrål i noen minutter). Men ellers natta gjennom går det greit at det er mørkt altså. Ammer kl 03 og han sovner som en STEIN etterpå.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. juni 2007 #14 Skrevet 9. juni 2007 Mini sov i egen seng fra vi kom hjem fra sykehuset.. vugge..:=)
Annika & Smulen Skrevet 9. juni 2007 #15 Skrevet 9. juni 2007 Vår lille nektet allerede første natten etter at hun ble født å sove noe annet sted enn i vår seng. Vi prøvde virkelig alt for å få henne over i vuggen, og det var viktig for oss siden vi sov så dårlig med henne i senga. Løsningen for oss ble å ta av en side på sprinkelsenga, senke madrassen så den var i flugt med vår og sette den helt inntil senga vår. Og vips lå snuppa i egen seng uten at hun viste det selv, og foreldrene er utvilte på morgenen:)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #16 Skrevet 9. juni 2007 Vi forsøkte alt for å få vår lille gutt til å sove i vugga, men han var ikke interesseret og våknet med en gang de første ukene. Først 8 uker gammel aksepterte han å ligge alene og nå sover han der hver natt:-).
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #17 Skrevet 9. juni 2007 Sara27- du syns ikke du var litt frekk i innlegget ditt? Det å samsove er ikke en dårlig uvane for mange det er koselig og det er en foreldrestil (attachment parenting) og for mange så er det også det riktige! Også unnskylder du de som gjør det for at de ikke har noe annet valg. Men hva med de som har plass osv. men gjør det allikevel? Er de dumme i hodet de? Ikke vær så dømmende!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #18 Skrevet 10. juni 2007 Gutten min har sovet i egen seng siden den dagen vi kom hjem fra sykehuset, om man ikke vender de til annet går det bra:)
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 10. juni 2007 #19 Skrevet 10. juni 2007 jeg syns egen seng er det best. jeg hadde en bærebag ved siden av senga til han ble 5 og halv uke, men nå ligger han og sover i sin egen seg=) han er 8 uker snart.=) jeg legger han senest ti og han sover til 5=) så mater jeg (nan) så legger jeg han igjen og da sover han til alt mellom 7 og 10=) men jeg har snill unge da=) han sov fem hele netter etter at jeg kom hjem fra sykehuset
Jeinta78 Skrevet 10. juni 2007 #20 Skrevet 10. juni 2007 Han sov i egen seng fra dag 1, og i eget soverom fra han var ca 3 uker. Har gått problemfritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå