Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Hun er straks tre mnd og til for ca en uke siden, har hun lagt seg sammen med oss (rundt 23-23.30) og sovet nonstop til rundt 7 på morgenen... Men for ca en uke siden, begynte hun å sove helt til kl 9. Da tenkte vi at vi kunne begynne å legge henne tidligere og var glade for at vi så smått kunne komme inn i en bedre leggerutine... Men den gang ei! Vi legger henne tidligere, men hun ligger bare og stirrer i taket. Etter en times tid begynner hun å sutre. Vi har latt som vi har lagt oss vi også og gjort de samme tingene vi bruker å gjøre når vi legger oss, men uten hell... Men så fort vi kommer og (ordentlig) legger oss, sovner hun :-I Noen tips???
jentebaby i hus Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Hadde det litt son vi også frem til hun var c 2 mnd. vi og prøvde det dere prøvde uten hell. Hvordan sover hun om dagen? Hvor lenge er hun våken om kvelden før hun legger seg? Da min jente la seg tidliggere hadde hun sovet veldig dårlig hele dagen så eg bare bestemte meg for at når eg la henne den kvelden var det natt. Hun våknet mangen ganger men eg gav henne bare mat og la henne igjen. Tilslutt sovnet hun. prøvde igjen kvelden etter,våknet mangen ganger men hun fikk ikke komme inn i stuen det var natt. Dette funket for oss. Deilig med litt kveld for seg selv. Lykke til
båneiverden Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Tulla vår sovnet også kl 23 da hun var tre mndr, tror det er ganske vanlig, hvis man følger babyen selv og ikke prøver å påvirke... hun har sakte men sikkert blitt trøttere av seg selv tidligere og tidligere, og vi la henne litt og litt tidligere i sakte tempo, uten at det ble noe styr....og plutselig var det tid for å kutte siste hvilen på dagtid og legge henne 7 -halv 8 (hun er nå 6 mndr)! Deilig med litt kveld for oss voksne også ja! Selv om hun nå oftest starter dagen kl 05.30 ;-) (Og hun har enda et nattmåltid, så dere er heldige som har ei som sover rundt!!!) Eneste tipset jeg kan gi, er at hvis dere prøver å legge henne tidligere, så ikke ta så hardt i... Legg henne en halvtime før dere selv legger dere (slik at hun ikke rekker begynne å sutre) i noen dager, og øk det så til tre kvarter, og så til en time osv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå