Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 4 mnd og 10 dager. En en ganske stor gutt, 8,5 kg og nesten 70 cm. Har begynt å gi han litt grøt på kvelden, risgrøt blandet med mm. Blander inn litt frukt pure.

Er dette ok? Han har jo vokst masse, så grunnen til at jeg har begynt med grøt er egentlig mer at jeg har lyst å gi han litt, enn at han trenger det. Og et lite håp om at han snart kanskje sover rundt:) Er dette OK?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når min var nesten 4 mnd. gav jeg grøt på kvelden og da sov hun godt opppe for pupp 2 ganger.

Før det sov ho så urolig og jeg ammet henne 15 ganger på natta.

De sa ingen ting på det på helsestasjonene

Skrevet

Er jo anbefalt fra 6mnd. Så foruten at din gutt trenger mer mat så ville jeg ikke tatt sjansen, er jo ikke fult utviklet magesystem ennda.

ville iallefall ha konsultert med hs eller lege først.

Har du prøvd å gi mme? mange sover jo rundt av det. Er ikke sikkert du trenger å gi grøt, men at mme holder og du alikavel får sove rundt;)

Skrevet

Min er en uke fra å bli 4 mnd...og jeg gir grøt på kvelden. Dette har jg fått anbefalt av HS da ungen min er veldig aktiv. Åler seg og er våken hele tiden. Ammet hver halve/hele time hele døgnet. Etter grøt på kvelden har vi fått en "ny" unge som er roligere og mer fornøyd. Dersom han ikke får magevondt og blir roligere og mer fornøyd, ville jeg fortsatt..

Skrevet

Jeg begynte å gi da min var 4 mnd.. Jeg kunne nesten ønske at jeg venta liiiitt lenger, for han begynte å trøble enda mer med magen da..

Helsesøster her sa at det var ingenting i veien for at han fikk smake litt ulike ting da han var 4 mnd..

Skrevet

Ja hvorfor ikke. Min gutt er en dag mindre en din ;) og 1/2 kg mindre han har fått grøt siden han var 3 mnd ;);) Men han sover ikke rundt fordet;)

Skrevet

Kjør på det! Men kanskje prøve litt mme først? De blir jo mettere av det..

Mini er 3 mnd og får tillegg.. Tynn grøt om mårran og noen skjeer grønnsakspurè på ettermiddagen. Fått en helt ny gutt! Før spiste han 250-280 ml mme hver 2.time.. Noe som gjorde til magevondt. Så snakka med hs og de sa jeg bare skulle kjøre på. Aktiv gutt som sover tilsammen 30 min fra kl 9 til 21. Sover natta gjennom :o)

Nå spiser han hver 4-5 time og bare 120-150 ml hvert måltid!

Og en mye blidere og mettere pjokk :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...