Gå til innhold

gir dere mer melk i varmen? eller vann?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har også junior bare i bleia. Har vært 33 her da, litt for varmt.... Jeg prøver å gi han litt vann, men han drikker ikke så mye enda (nesten ingenting) - virker ikke som han liker det. Satser derfor på ekstra amming og så prøver jeg tilvenning på vann innimellom. Lar han leke med flasken og sånn....

Helsesøster sa til oss at vi gjerne kunne gi litt vann nå i varmen (ellers og...). Bare koke det og ha det i kjøleskapet og så ta det ut og romtemperere før han skal ha. Vi gir på flaske, eller på skje og det går greit - kom litt ut igjen i begynnelsen, men etter litt prøving gikk det helt greit :)Trenger mer væske i varmen! Tassen ligger bare i bleia i skyggen eller inne - nesten for varmt ute på ettermiddagen. Men hurra for sommer :)

Vi har nettop vert 2 mnd i spania, så vi har gitt ham vann fra han var 2mnd, til å begynne med var det kokt sukkervann (for magen) men når magevonten ga seg har vi gitt rent vann og nå koker vi det ikke lengre. HS sa at det ikke var nødvendig å koke vann i norge etter 3mnd ;) Men jeg koker flaskene eller har dem i oppvaskmaskinen. Du kan se hvis de er dehydrerte på fontanellen at den er nedsunket mener jeg å ha hørt.....

Annonse

Men har lest at mm skal dekke væskebehovet til barna, så ikke nødvendig med vann av denn grunn. Men leste også at det er greit å gi de et par skjeer med vann og venne de til vann som tørstedrikk fra ca 3 mnd.

Koker vann og setter i kjøleskapet vi også, og lar det bli litt romtemperert før hun får det.

• 2 uker senere...

Lillegutt får vann på sånn non-spill kopp mellom måltidene. Prøver å gi han det litt innimellom på kalde dager også, for å venne han mer til smaken. Nå liker han vannet, men han har trengt å tilvennes det, ja. I begynnelsen likte han det ikke, men fikk i han noen dråper nå og da. Og på de varme dagene ble han skikkelig tørst, så da lærte han å like det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...