Gå til innhold

Drikker dere kaffe??


Gjest Lenchen J98, J08

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen

Samboeren min er snart utdannet lege og han mener at jeg bør holde meg unna all kaffe, te og koffein nå i første trimester. Jeg har jo lest at man kan drikke litt (1-2 kopper). Hva syns dere? Jeg syns det er litt hysteriskt, men får bare gjøre som han sier, så får jeg heller drikke en kaffekopp i blant når jeg er over den mest kritiske fasen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er et kaffe menneske! Men nå etter at jeg ble gravid så orker jeg ikke tanken på kaffe, får meg til å spy!!!!

Jeg har tatt mulig 3-4 kopper på 3 uker. Å det er jeg glad for, for jeg også har jo lest at det ikke er særlig bra for fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker kaffe når jeg er sammen med de som ikke vet noe, blir kansje 3 halve kopper iløpet av en uke.. Bare for å slippe å bortforklare, det har i det siste vært så godt å varmt at jeg har kunnet skylde på varmen, og sagt at jeg drikker ikke kaffe i varmen.

Men jeg syns man skal ære litt forsiktig med å bli hysterisk også, alle må gjøre som de syns så klart, men de fikk da faktisk friske unger før i tiden også da, enn så utrolig det høres ut når man leser alt som man bør holde seg unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært overdrevent forsiktig pga. en tidligere SA. Det er ikke helt rasjonelt, men jeg har unngått tunge løft, orgasmer, kaffe og mye annet frem til nå. Jeg er 7+4 i dag, og gjør det egentlig mest for å berolige meg selv. Jeg har tenkt å fortsette slik til jeg får ultralyd, og kan se at alt er i orden. Litt tullete, men det får så være.

Så greit for deg å ha en lege i huset! Mannen min har en doktorgrad i fysikk, og jeg tuller ofte med doktortittelen hans. Mye moro, ja! He he.

God helg, Lenchen og alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker egentlig kaffe og synes det er greit å ta en kopp kaffe når jeg har lyst, men det begrenser seg i grunnen helt selv for tiden, siden jeg ikke synes kaffe smaker særlig godt lenger.

 

Men kaffe/te/cola i begrensede mengder går nok helt fint! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke og drikker ikke kaffe, men drikker te. Jeg drikker en kopp earl grey hver dag(det har jeg gjort i 10 år og er avhengig)og den inneholder jo også koffein, men jeg gjør det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker kaffe men innefor det som er ok! Det mener jeg bør gå helt fint- for det har da alle rundt meg gjort!

 

Har ikke tenkt å legge kaffen på hylla i 9 md nei. Overhodet ikke.

Dog er jeg pr nå såpass kvalm at jeg kun drikker 1 kopp om dagen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har foreløpig ikke fått avsmak på kaffe, som jeg fikk ved sist svangerskap. Men prøver å begrense inntaket til en kopp om dagen, selv om det står at det er ok med 2 kopper.. Har gradvis trappet det ned etter en hektisk eksamensperiode (og da blir det gjerne litt mer kaffe enn ellers), og i dag er faktisk første dagen uten kaffe. Men iom at jeg fortsatt synes det er godt, kommer jeg til å ta meg en kopp i ny og ne =) antagelig snitt på 1 om dagen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke d er BRA å drikke kaffe når man er gravid, jeg har hørt at man skal hvertfall prøve å trappe ned på kaffen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Smootha! Jeg tror kanskje vitenskapen vil komme med ny info om dette etterhvert, slik som det som sto i avisene om alkohol tidlig i svangerskapet. Det er teit å skrive anonymt at det er "hysterisk" når folk velger å ikke drikke noe som faktisk har betegnelsen 'giftstoff', og de bare vil beskytte den lille i magen. Skam deg! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det var hysterisk er noe som ble skrevet i det andre innlegget til Leichen ang. bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker sjelden kaffe, kanskje 1-3 cappuchinoer i uka. Hvis det er på yndlingskafeen min, lager de den koffeinfri:-) Ellers drikker jeg te - men bytter ut mesteparten av koppene med roibush eller annen koffein- (tein-)fri te. Summert holder jeg meg godt innen grensen på de anbefalte 2 koppene kaffe/4 koppene te om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff, jeg fant ut at jeg er gravid i går, og har drukket store mengder kaffe de siste ukene, elsker kaffe rett å slett. men om det er bare 2 kopper som er anbefalt, så holder jeg meg innen den grensen, gidder ikke risikere noe heller, bedra å være forsiktig mener nå jeg, så viktig er ikke denne kaffen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg der. Jeg vil ikke tenke om det var min skyld om noe skulle gå galt. Har hamstret koffeinfri kaffe hjemme og ble kjempeglad da jeg skjønte yndlingskafeen min serverte koffeinfri kaffe. (Overhørte tilfeldigvis hun foran meg i køen som bestilte det:-)) Når man har sånne alternativer klarer man seg med de anbefalte dosene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenchen

Hvis du leser hva jeg skrev, så ser du at jeg IKKE drikker kaffe i det hele tatt.. Så hva skal jeg skamme meg over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke du som skulle skamme deg, men anonym som kalte deg hysterisk i den andre tråden. Sorry at jeg var utydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt vel hysterisk dette her...di serverer jo kaffe til di vordrende mødre som ligger inne på sykehuset pågrunn av kritiske tilstander ang svangerskap..di hadde vel ikke gjort d visst d var så farlig som alle vil ha d til...jeg selv har drukket masse kaffe både før å under svangerskap me alle mine 5 å ingen av di har tatt skade av d å alle har vært store å sunne ved fødsel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint for deg, da. Men det er nå vist en sammenheng mellom spontan abort og stort kaffeinntak. Derfor anbefaler man i Norge maks to kopper (eller tilsvarende cola - te) om dagen. Noen velger å drikke alkohol, røyke og drite i alle kostrådene man får fra staten. Dem om det. Jeg velger å følge de rådene som gis.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...