Gå til innhold

Bryllup. Hvordan bortforklare avholdenhet??


Gjest Lenchen J98, J08

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen

Jeg skal i bryllup til en venninne neste helg, og jeg gruer meg sånn til hvordan jeg skal få forklart hvorfor jeg ikke drikker alkohol. Har dere noen tips?? Vil ikke si noe enda, er 6 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo si at du har en ørebetennelse, bihulebetennelse, lungebetennelse, halsbetennelse eller lignende som er gått over men at du fortsatt går på antibiotika og da bør du ikke drikke..Den funker stort sett bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare mottar drikke med alkohol som vanlig, også bytter du glass med din kjære innimellom - ingen som registrerer om du faktisk drikker (du nipper selvsagt bare til glasset) - dette fungerer, jeg lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør IKKE nippedrikke! Ikke for å være hysterisk, men vi bør ha klare linje for å være avholden i Hele svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nippedrikke, bare nippe til glasset slik at det ser ut som du drikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, har ikke lyst å krangle med noen men jeg mener fremdeles at nippe-ideèn ikke er så lur. Det er lett å få seg ganske mye selv om man nipper og bare later som. Glasset tømmes jo ikke likevel, så har du observante bordkamerater så ser de det! Mye bedre å enten si du er sjuk slik jeg skrev før i dag eller bare si at du ikke er gravid men planlegger å bli det, så du må være så voksen at du lar alkoholen være. Selv måtte jeg nettopp si på vennefest at jeg prøvde å få barn og sa at alkohol og ønskede befruktning ikke kommer overens. De fleste skjønner det, og da slipper du innrømme at du faktisk Er gravid!

Lykke til, forstår godt at du syns det er vanskelig når det er så drikke press overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å si at jeg lider av Perioral Dermatitt, (spør mannen din hva det er- he he) at jeg derfor går på antibiotika og ikke kan drikke. Folk henger seg vanligvis opp i lidelsens interessante navn, og glemmer å være mistenksomme. -Håper det blir morsomt i bryllupet, og at ingen gjetter hva som egentlig er på gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp i bryllup og det gikk helt fint. Nippe/tulle drakk kanskje 1/5 glass vin i løpet av hele kvelden (8 timer) -og det har jeg 0 dårlig samvittighet for! samboer overtok diskre` glassene etter hvert-så han fikk nok:) Ellers får du prøve å få Clausthaler på glass utover kvelden....

 

Ellers synes jeg det er hysterisk å ikke kunne unne seg te eller kaffe innefor det som fakstisk er helt "klarert".... 1-3 kopper er ok, og da trenger man ikke legge seg unna det igjen...... ????

Alkohol er opplagt skadelig, men det er jo promillen og ikke smaken som er farlig! En munn vin som "kamuflasje" i nøden som her , tar ikke knekken på en frisk spire.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal notere perioral dermatitt som en interessant forklaring på avholdenhet;-) Meget kreativt, april, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er perioral dermatitt?

Perioral dermatitt er et utslett rundt munnen med en fri sone nærmest munnen. Utslettet består av rød hud og ofte kviseliknende små kuler. Noen av disse kan være fylt med puss. Utslettet kan også være lett skjellende. Selv om det først og fremst befinner seg rundt munnen, kan det også finnes rundt neseborene og eventuelt rundt øynene.

 

Perioral dermatitt forekommer først og fremst hos unge kvinner 20-45 år. Antall nye tilfeller per år er ca. 0,5-1%. Kvinner utgjør over 90% av tilfellene, men det ser ut til at forekomsten blant menn øker - noe man tror kan ha sammenheng med endringer i menns bruk av kosmetiske midler.

 

Tilstanden rammer bare huden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk begge to! Jeg har faktisk hatt det tidligere, og hentet det 'frem fra glemselen' for anledningen. Vi har nemlig en kompis som er veldig snokete, så jeg visste at han ville prøve å lokke det ut av meg. Hauk over hauk.. He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt artig å forsøke å lure folk, da:-) Men jeg sliter litt. 8 uker på vei og 40-årslag i morra. Problemet er ikke alkoholen, jeg skal kjøre. Problemet er at det syns!!! Utpå kvelden har jeg det jeg synes er 3-4 mnds mage... *forsøker holde den inn* og hva skal jeg ha på meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det bare som et mildt, nuppete og rødt utslett rundt munnen. Grunnen til at jeg pådro meg det var at jeg eksperimenterte med mange forskjellige hudkremer i ansiktet. Det må være ganske vanlig, for søsteren min og venninna mi hadde det også.

Etter å ha forklart hva det var for den snokete kompisen min spurte han mistenksomt om hvorfor huden min var så klar hvis jeg led av dette, og da svarte jeg at det var fordi antibiotikaen funka så bra, noe som gjorde det ekstra viktig å ikke ødelegge kuren ved å drikke alkohol. He he. Da ga han seg, og har latt meg være i fred siden. Jeg gleder meg til å fortelle ham at jeg var gravid hele tiden. :-) Ond? Jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knegg knegg. Apropos hva du kan ha på deg for å skjule bumpen; jeg bruker nesten bare såkalte 3/4 leggings med en tunika med empireliv for tida. Det er så deilig, mykt og skjuler bumpen veldig godt. -Og lurer alle! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*noterer* Jeg nå ut og handle i morra! Har ikke hatt på meg tights siden forrige gang det var inn, hehe:-D Takk for tips! Så bra tunika er mote. Har bare ikke fått kjøpt meg en ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med antibiotikan er nok den beste løsningen for ikke å drikke alkohol. Antibiotikaen som ikke kan kombineres med alkohol heter

metronidazol og kombinasjon gjør en skikkelig dårlig. (Antabuseffekt)

Ett annet bruksområde for denne type antibiotika er bakteriell vaginose

(infeksjon i skjeden) og da blir det nok ikke flere spørsmål. he,he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kansje jeg også skal se meg om etter tunika og tights i morgen.. Takk for tipset ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje noe snål, men er det ikke mulig å bare si "Jeg føler ikke for å drikke alkohol idag, ellers tusen takk, men jeg tar gjerne en brus" eller "Jeg tar gjerne noe alkoholfritt, jeg må opp tidlig i morgen"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...