Bohema77 Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Er det noen som vet om champinong kan være toksiskt for embryoet? Noe jeg har lest, eller hørt sier meg det... Ferske bør vel stekes/kokes, men hva med hermetiske, f.eks i salat? Takknemlig for svar, middagsplaner i kveld:)
Bohema77 Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2007 sjekket dettte opp selv jeg, så småhysterisk som jeg er:). Det anbefales ikke sopp til gravide pga mulig tungmetaller. Så jeg unngår soppen i salaten jeg.
Bohema77 Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2007 Hvor har du fra at vi kan spise det da? Sorry, blir litt lei når det blir så negativt svar. Er vi ikke her for å støtte hverandre og gi hverandre råd?! Dersom du trenger en referanse på det så har jeg ikke det. Jeg spurte min mann som er allmennpraktiker. Han mente jeg skulle unngå sopp. da var vi ferdig med god middag i kveld, uten vin....
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Ja, jeg mener også å ha lest at man skal ungå sopp fra enkelte steder, mener det kansje sto på en av disse ernæringssiden som har vært listet opp her før. Er man jo usikker, så er det bare å la være.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Må jo være lov å høre om kilden er sikker. Syns bare det er så mye hysteri rundt alt man ikke kan spise hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå