Gå til innhold

Noen som kjenner noen som heter Emeline eller vet hvordan navnet uttales?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kalle neste barn det. Uttales det slik det skrives? Eller er e'en på slutten stum, slik at det uttales Emelin?

Hvordan synes dere Emeline passer med storesøsters navn som er Emilie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig syns jeg at de to navnene ble for like til søsken.

Emeline var et fint navn, og jeg hadde sikkert uttalt det rett frem. Men egentlig bestemmer du selv hvordan det skal uttales! Men er det ikke litt rart å gi barnet et navn som du ikke vet hvordan u skal si??

Skrevet

Jeg vet av ei nydelige jente på 3 som heter Emeline. Uttales Emmelinn!

Synes ikke det passer så godt til Emilie.. Blir for likt!

Skrevet

Gikk sammen med ei på skolen som het Emmeline , ble uttalt EMMEline. Men synes det ble altfor likt storesøsters navn..

Skrevet

Hei!

Vi har også vurdert Emeline - men vi fikk en gutt - så da var det ikke aktuelt lenger...

Vi kjenner noen som heter det, og alle rundt henne uttaler det som det står (Emeline). I USA er det et ganske populært navn. Der uttales det imidlertid uten den siste e´en (uttales: Emelain). Navnet brukes for øvrig både med én og to m´er (Emeline og Emmeline). Det ene stammer fra fransk og det andre fra tysk.

Lykke til med valget!

Skrevet

Tusen takk for svar:) Det var oppklarende. Hvis jeg skal velge navnet vil jeg uttale det slik det skrives.

Synes alle Emilie og Emeline blir for likt på søsken??

Også dersom de har to fornavn, men at det er disse som blir brukt til daglig?

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Synes de blei veldig like, ja!

Hvis de skal ha to fornavn, så kunne der jo heller brukt Emeline som andre-fornavn, og bruke et annet første-fornavn i stedet.

Skrevet

Ja, det er en mulighet. Har dere noen forslag?

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Et lite tostavelses navn hørtes best ut foran Emeline...det første som dukka opp i hodet mitt var Oda,- vet ikke helt hvorfor!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...