Gå til innhold

Syklus, spotting og smertestillende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så kom mensen idag. Det har jeg egentlig ventet på en stund, etter en ukes spotting. Hmm... 26-dagers syklus og spotting en uke før mens... Noen som opplever noe lignende? Eller aner hva det betyr? Jeg klarer ikke tro det er et godt tegn i hvertfall. Lurer på om det er noe å gjøre med det?

En ting til; er det dumt/farlig å ta naproxen mot menssmerter når man er prøver? Mener å ha hørt noe sånt, men husker ikke helt. Eller hva med ibux?

Blir veldig takknemlig for svar!

God helg til dere alle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg vet ikke hva som gjelder med naproxen, men ibux skal man ikke ta. De kan hindre eggløsning (les inne på www.felleskatalogen.no).

Man kan ta paracet når man er prøver og når man er gravid, men ikke i siste trimester.

ha en fin helg!

=)

Skrevet

Det kan kanskje ha vært en liten spire som ikke var levedyktig. Jeg opplevde noe tilsvarende en måned. Måneden etter ble jeg gravid med lille gullet som nå er 18 mnd. De sier jo at dersom du nettopp har vært gravid, er det lettere å bli det igjen ved neste forsøk. Det er det vi trodde var mitt tilfelle. Håper den sitter neste pp!

Når det gjelder smertestillende, så tror jeg naproxen, ibux og ibuprofen alle har samme virkestoffer, bare forskjellig produsenter, så hold deg unna! Bruk paracet eller pinex.

Skrevet

Takk for svar jenter! Oi, visste ikke at ibux kan hindre eggløsning! Det vil jeg ikke ha noe av. Eskene med både ibux og naproxen forvises hermed fra medisinskapet... Heldigvis ble ikke menssmertene så sterke denne gangen, og nå er den snart over:)

Ha en fin mandag!

Skrevet

Ubux (eller Ibumetin som er virkestoffet) kan visst i tillegg til å hindre eggløsning også vanskeliggjøre befruktning og festing av egget. Har lest noen artikler om dette der de mener enkelte blir "periodevis ufruktbare" pga dette.

Det gjelder selvsagt ikke alle, men som prøver er det sikkert greit å unngå disse stoffene dersom man kan. Har iallfall selv sluttet med Ibux for menssmerter etter at jeg hørte dette.

Har ellers ingen erfaring med spotting. Håper syklusen retter seg igjen eller at du finner ut av årsaken. (mener å ha lest noe om at tidlig spotting "kan" forårsakes av lavt progesteron-nivå (at det gule legemet slutter å produsere progesteron for tidlig) men vet ikke nok om saken. Men jeg tror selv jeg ville ha kontaktet gyn dersom dette fortsetter og ikke bare er et engangs-tilfelle.

Ha en fin dag du også!

Skrevet

Takk for svar gull-ønske:)

Dette med spotting har vært et sånt "til-og-fra-problem" et par-tre år, egentlig. Har vært hos gyn, så vet det ikke er noe alvorlig galt heldigvis. Men tror jeg skal ta meg en ny tur igjen nå før sommeren. Kanskje be om nye hormonprøver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...