Gå til innhold

Mistet 3 ganger på rad............

go*mamma*n

Anbefalte innlegg

Fikk i går beskjed om at fosteret ikke lever lenger, ikke noe hjerte aktivitet. Dette er tredje gangen jeg mister i sv.sk uke 7. Hvorfor? andre som har skjønner ikke hva som skjer jeg, tro det må være noe galt med meg jeg altså. Begynte utredning for habituell abort etter andre gangen jeg mistet.Alle blodprøvene var fine de..

Ja ja, da sitter jeg her nok en gang uten spire i magen, det er så deprimerende...vet ikke hvordan jeg skal komme meg over dette.....er trist.....

Fortsetter under...

Hei! Har selv mistet to ganger på rad og er i gang med utredning. Vi er så heldige å ha en liten tulle på 2 år da, men jeg syns det har vært forferdelig- skjønner hvordan du har det!!! Har du forsøkt progesteronkrem? Har hørt at når det gule legemet eller hva det er, skrumper inn, så hender det at morkaken som skal dannes og lage progesteron ikke klarer denne jobben tilstrekkelig... og da vil fosteret dø. Jeg skal få ta blodprøver neste gang jeg blir gravid, for å sjekke om progesteronverdiene er som de skal. Tipper første prøve skal taes rundt uke 6-7. Dette er noe jeg har lest meg frem til på nettet og foreslått for legen selv. Han sa at det var ulike meninger om kremen hadde virkning, men at det i allefall ikke var skadelig å prøve. Er visst nok et naturprodukt, laget av urter om jeg ikke husker feil.

Føler med deg. Håper du ikke gir opp og at det går bra med deg neste gang.

Lykke til.

Jeg er "bare" 26 år jeg da...

Er glad vi har gutten vår i allefall, han er 1 år og 9 mnd, men vil veldig gjerne ha en til.Men han gjør sorgen så mye enklere...det er godt det!!!

jeghar ikke forsøkt slik krem, men har lest om noe som heter provera.skal snakke med legen i morgen. Kan man ikke sjekke dette uten at man er gravid? det er i så fall litt dumt i mitt tilfelle, er jo akkurat da jeg "pleier" miste.....

Mia82, har dere fått beskjed om å bare prøve igjen eller vente litt? Jeg er så usikker på om kroppen trenger en "pause" fra disse graviditetene jge..får kanskje spørre om det i morgen også. Jeg vil helst bare prøve igjen etter at alle tester er tatt jeg...Har med jobben min og litt annet å gjøre... Kan ikke gi opp enda ;-)

Ønsker deg lykke til i prøvingen videre, du skal se at neste gang går det deres vei!!!!

Hei :)

Så trist å høre at du opplever dette gang på gang. Det er kjempetøft!

Jeg har "bare" opplevd MA en gang, men her er det jeg er blitt anbefalt ved en evt. neste graviditet.

Jeg har ett veldig godt forhold til gynekologen min, og hun sier at neste gang jeg blir gravid skal jeg kontakte henne med det samme. Hun vil da gi meg progesteron-stikkpiller fra uke 6 tom. uke 12. Dette fordi det kan være en svikt i det gule legemet. Det er dette som produserer progesteron de første 12 ukene, da morkaken tar over. Hun sier at når det er svikt i det gule legemet, er det vanlig at fosteret dør i uke 6-8. Dette progesteron tilskuddet vil hun gi meg uavhengig av blodprøver, fordi det ikke innebærer noen fare ved å ta det unødvendig.

Hun sa også at en ikke får tilført så mye progesteron gjennom progestronkremen, og at den derfor var helt bortkastet.

Tenker at dette kan være noe du kan få hjelp av også. Lykke til neste gang :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...