Gå til innhold

Hva betegnes egentlig som unge mødre?

jente08&jente2010<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det er jo egentlig opp til hver enkelt!

jeg er 21 år og prøver, og er jo ung for all del, men tror ikke folk rundt meg blir sjokkerte osv hvis jeg blir gravid.

Jeg tenker ihvertfall på jenter under 20 når noen snakker om unge mødre.

men gjennomsnittet på førstegangsfødene er jo 31 år, så alle under 25 er jo kjempeunge om vi skal holde oss til statestikken..!

Er 21 år selv, og det er jo ikke sånn suuper ungt, men PASSE ungt mener nå jeg :)

Alle leger og slikt sier det er veldig bra tid å være gravid på, med tanke på komplikasjoner i svangerskap osv..

For meg vil jeg heller vente litt med å studere på høyskole istedet for å gjøre det først, og SÅ få barn..

Er man nærmere 40 når man får sin første så er man jo også som regel i dårligere form når barnet blir født, og under oppveksten..

Jeg synes ikke 25 år er ungt, det er heller mer passe :)

Vet ikke hva som er den "korrekte" definisjonen på en ung mor. Selv tenker jeg på de som er under 20 som såkalt unge mødre. Når man har fylt 20 er man selvfølgelig ennå ung, men ikke sååå ung liksom. Da er man voksen og har passert et rundt tall synes jeg.

• 2 uker senere...

Annonse

Det har jeg også lurt på. Er 22 nå, og har vært litt usikker på om jeg hører hjemme her... Men ut ifra gjennomsnittet på førstegangs er ligger jeg jo godt an... Godt å se at det er andre på min alder her. Hadde et inntrykk av at for å kunne defingere seg som "ung mor" måtte en være 14 år ;-b

Det samme inntrykket hadde jeg også faktisk...at man måtte være mellom 14 til 18 år....

jeg syns selv jeg er ung, bare 21, blir 22 da barnet kommer, de fleste er jo eldre da de får barn.... så, blir vel endel år til neste kommer!hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...