Gå til innhold

Lite vektøkning...

Anbefalte innlegg

har nettopp vært hos hs nå, egentlig for bleieutslett.

Da veiet hun ham, han er tre uker nå. Han hadde bare lagt på seg 80 gram på en uke...han har akkurat kommet opp i fødselsvekt igjen nå etter tre uker.

Han drikker bra virker det som, hver tredje time hele døgnet. Hs mente jeg burde pumpe meg og gi ham flaske.

Er det lurt å begynne med flaske så fort? Føler vi nettopp har begynt å få litt mer orden på ammingen..sånn teknisk iallefall..

Skal tilbake og veie ham om en uke. Skal jeg pumpe meg og gi flaske? Eller gi ham melk oftere fram til neste uke??

Tenkte å prøve tipsene for å få mer melk..

Hva gjør jeg?? noen tips???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9532983-lite-vekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten har våt bleie ved hvert skift, hver tredje time. Han har også avføring ved stort sett alle skift, mengden varierer... Fargen er vel mest sennepsgul...

Har trodd han fikk bra med melk, siden har mange våte bleier...

Kanksje dumt spørsmål, men hvordan vet jeg om jeg er i øke periode? Han drikker hver tredje time, ikke merket at han vil ha melk oftere viss det er det som betyr å øke..

Det er jo bra nytt! Kanskje det tar seg opp nå.

Legg bort evt sutt og pass på at ungen får melk minst 8 ganger, gjerne oftere. Ta barnet opp på natten om det sover igjennom. Tell bleier (minst 6, gjerne 8) og vei igjen om en uke! Økeperiode kan være som du beskriver, ja. Skal egentlig komme en for deg nå!

Hei!

Har opplevd noe av det samme som deg.

Jeg var på helsestasjon da gutten min var 2 uker pga mye trøske i munnen. Veide han mens vi var der, og da viste det seg at han ikke hadde lagt på seg mer enn 30 gram siden vi dro hjem fra sykehuset. Fikk beskjed om å amme han hver andre time døgnet rundt et par-tre dager for å se om vekta gikk opp. Han hadde ikke lagt på seg nok! Har hele tiden trodd at jeg hadde nok melk, virker som om gutten har sugd bra og jeg har følt at jeg har masse melk. MEN gikk til innkjøp av en pumpe, og får aldri ut mer enn 30 ml tilsammen på begge puppene. Gir derfor nå bryst først, deretter morsmelkerstatning+ egen pumpet melk på flaske. Og gutten vår ble en helt annen etterpå! Han har skriki masse siden han ble født, trudde han hadde kolikk, men antakelig har han bare vært veldig sulten hele tida stakkar....

Nå smiler han og er fornøyd som bare det! Jeg var sjøl veldig skeptisk til å gi flaske, men han tar fortsatt puppen greit! Du får ha lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...