Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte vi skulle ta oss en tur til Oslo neste måned (fra Bergen),men lurer på noen ting. Lillegutt er nå 3 måneder og når vi reiser er han da 4...:

1) Skal jeg ha han i armene hele turen eller får man et sete til han?

2) Kan jeg sende både barnevog og bilstol?I tillegg til min bagasje?

3) Er det lurt å ha med stelleveske?

4) Og hva kan man IKKE ha med i stellevesken?

Takk for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt..

Skrevet

Har reist med jenten min på samme turen to ganger. En gang da hun var 2 mnd og en gang da hun var 3 mnd.

Du må ha han i armene hele turen og du får et eget belte til ham som du fester i ditt eget.

Jeg hadde ikke med hverken barnevogn eller bilstol, så vet ikke sikkert, men mener å ha hørt at man kun kan sende en av tingene. Men har lest her inne at mange selskap tillater at du tar med deg barnesete inn på flyet og har det i hyllen. Jeg hadde ringt flyselskapet du skal fly med å spurt.

Jeg hadde med bleier og våtservietter inn på flyet, men de ble ikke nødvendig på noen av turene. Vet ikke om det er stelleplass på toalettene på flyene, men tror ikke det.

Vet heller ikke akkurat hva du kan ta med deg i stellevesken, men det er vel som med håndbagasjen, at du kan ta med deg litt krem og sånn men at det må i gjennomsiktige plastposer. Men jeg hadde sendt alt sånn med bagasjen du sender og nøyd meg med våtservietter.

Visste hvist ikke så masse, men håper det hjelper litt likevel:)

Skrevet

Har flydd en del med baby så jeg kan svare.

1)Det er greiest å holde han på fanget hele turen. Har gått kjempefint på både kortere og lengre turer (lengste turen vi har tatt med baby er 2 1/2 time, da satt hun på fanget mitt hele veien og det gikk kjempegreit.)

2) Du kan sende begge deler ja. Som spesialbaggasje.

3) Har hatt med stelleveske. Greit med litt mat og ellers bleier ved behov.

4) Tror du kan ta med det meste i stelleveska. Flasker med flytende væske (feks mosmelkerstatning) må legges i en lukkbar pose. Det får du ved sikkerhetskontrollen hvis du ikke har det.

Skrevet

Har reist mye med datteren vår. Slitsomt og det er mye enklere når de er så små som lillegutten din.

1) du må ha han på fanget i en egen sele. Enkelte flyselskap godtar at man har med barnesete på flyet men det må du spørre om på forhånd.

2) barnevogn og bilstol sender du som spesialbagasje. Får pakkeposer i innsjekkingen.

3) Veldig lurt å ha med stelleveske. Men sats på at han ikke bæsjer på flyet. VELDIG trangt å skifte på flydoen.

4)Du kan ikke ha med flaske med vann i stellebagen eller pinsetter, saks, sånne ting. De går som regel igjennom stellevesken. Vet ikke om det er barnematglassene som ser ut som bomber eller hva det er? De er hvertfall veldig interessert i de glassene hver gang. Men jeg får de med meg så....

Og ikke regn med noe hjelp, hverken fra andre passasjerer eller kabinpersonalet. Jeg har reist alene med datteren vår og med baby, stelleveske, jakke og hendene fulle. Ikke noe hjelp å få til å legge oppi bagasjehyllen eller noe. Det er ganske greit å ha med bæresele, da sparer du deg lange armer!!

God tur!!

Skrevet

Jeg har hørt at noen barn kan få veldig vondt pga trykket når man flyr.. er det noen som har opplevd det?

Skrevet

Hei.

Du kan prøve å ta med bilsete inn, men det er egentlig ikke noe poeng, da det ikke er plass i setene. det eneste må være at det er deilig å bære i bilstol på flyplass.

Du kan sende både vogn og sete uten problem. Husk bare å sjekke vognen for skader FØR du forlater flyplass.

Stellebag er kjempeviktig ombord. min erfaring er at barn bæsjer når det passer minst. Du kan ha med alt det som er normalt av våtservietter etc. Du kan også ha med det du vil av barnemat og melk etc. Dette er untatt de nye reglene. men vær forbredt på å smake på det for å vise at det ikke er noe farlig i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...