Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kan dere som har hatt en SA forklare for meg hvordan det foregikk for dere? Blødde dere mye? Hvor lenge? Skjønte dere godt at dere hadde en SA.

Og hvordan fant dere ut at dere ikke måtte/måtte ha utskrapning?

Tror jeg er midt oppi det selv nå...snufs...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da,.. det er trist og høre..

Jeg merket det med at jeg begynte å blø, samtidig som jeg fikk kraftige smerter i magen. Jeg har måtte hatt utskraping to ganger.. Jeg blødde i flere dager, ganske kraftig..

Men en blødning i svangerskapet trenger ikke å være en SA. Ring legen eller legevakten og si at du blør. Da får du komme ned, og da sjekker de på innvendig UL om det er en SA. Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Jeg har hatt to SAer som egentlig var veldig forskjellige. Den første mistet jeg i uke 7. Det begynte med rødt blod på papiret, ikke så mye, og det avtok etterhvert og ble brunlig på farge. Stoppet litt opp innimellom. Var på UL to dager etter blødningsstart, og da kunne de ikke se noe foster. Blødde i 5-6 dager tilsammen, ikke så mye, men hadde ganske sterke smerter i et par timer en kveld.

Den andre var i uke 5, og startet egentlig ganske likt, men da begynte jeg å blø kraftig på dag 3 av blødningen. Hadde moderate smerter. Blødningen varte i litt over en uke.

Jeg skjønte ikke helt at jeg hadde SA den første gangen siden det var så ulikt det jeg har lest om, men det var jo ikke noe foster i livmoren så det måtte ha vært det. Andre gangen skjønte jeg det helt sikkert...

Man skal alltid kontakte lege hvis man blør i et svangerskap. Ved hjelp av UL kan man se om alt har kommet ut f.esk, eller om blødningen kommer fra et helt annet sted og er ufarlig.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...