Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Vi har tre-fire jordvepsbol under verandaen vår. Grunnet denne åndssvake varmen må vinduene være åpne - solen skinner på huset vårt fra 05-20.00. Dette er litt slitsomt siden kvart på ni har det vært fem veps her inne. Ilsinte jordveps. Dette resulterer i at jeg må ha vinduet inntil kanten så det ikke skal komme inn noen veps, men da blir det latterlig varmt. Vil liksom ikke at veslemor skal få utprøvd om hun er allergisk slik som sin mor. Dette er jævlig ekkelt. Hva gjør jeg?
doffine Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Prøv å se om det kan hjelpe med myggnetting på vinduer....
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Men vinduet er jo så stort, skal vi ha det over alle 3 store vinduene? Uff Blir så redd. Jeg hater jo v eps så blir jo nesten sittende som lammet. Den ene klarte jeg først kun og svimeslå og da ble den rasende. Så jeg måtte virkelig slå den til døde altså. Dessuten gikk jeg foran som et dårlig eksempel og svei den utenfor huhu
doffine Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 jeg tenkte sånne litt mindre vinduer jeg:-)) Hm... vet ikke om jernia kan ha noe du kan sprøyte med under terassen? Som kan ta knekken på vepsen...
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Ja vet du om noe? Da kan jeg i så fall be mannen min handle det med hjem. Jeg HATER veps. Siden vi bor utover flateby vet du så er det jo selvsagt myggnetting på soverommene.. Det sto i annonsen tilogmed, hehe "Sol hele dagen & myggnetting på soverom" ... Finnes det noe netting man kan ha i glippen på vinduet a?
molvik Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 ferske bunter brennesle hengende på karmene holder veps,mygg og andre flyvende dyr fra og komme inn......gammelt kjerring råd....funker hos oss dt.....
doffine Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Vi hadde netting på alle soverroms vinduer og kjellervinduer da vi bodde på flateby... Vi var faktisk mer plaget av ekle edderkopper enn veps... grøss.... Vi hadde vinduer som gikk innover om du skjønner?? Her jeg bor nå, kan jeg ikke ha netting.. er blokk og vindunene blir snudd rundt under vasking og går ut når jeg skal lufte.... Jeg skal høre med muttern om dette veps greiene jeg.. hu har peil:-))
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Hehehe ja vi har masse helvetes KRYP som lusker frem om natta mygg, veps, ekle biller, edderkopper. Skoen min har faen meg aldri kjørt seg så hardt på å stampe ned stakkars kryp. Har du mye problemer med kryp derdu bor nå da? Tusen takk hvis du finner ut av det medvepsen altså.. sitter jo her og speider med avisen og jif'en(mordvåpen no2) Takk for tipset om brennesle, skal prøve det:-)
EnLitenPrins Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 da må du kjøpe sann insektspray på jernia Jeg har kjøpt det..Å det funker som faen for å si det fint Spray der du ikke vil ha veps,edderkopp,maur++ Jeg har sprayet runt alle vinduene,alle dørkarmer og lister..Å har ikke sett et eneste krypdyr eller veps nærme seg huse mitt invendig!=) Eneste som ikke funker er vist du sprayer på ett dyr dy allerede ser...Da tar det lang tid før det dør! Men vist du sprayer i vinduskarmer og dørkarmer så holder det vell vepsen borte Funker iallefall her jeg bor
doffine Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 oddesye... jeg får ikke tak i mamma. Hu er nok på toget til tanta mi, og da tar hu ikke tlf... er harry å snakke i tlf på toget:-)) hehehe.. Men jeg tror det er den sprayen hemmelinemmeli snakker om.. mener å huske det var den mamma brukte før... Jeg er så glad for at det er minimalt med kryp her:-)) I fjor var vi plaget ekstemt med minifluer, så jeg håper jeg slipper det nå.. det er så diskusting ellers så håper jeg at jeg får nok veps på balkongen til å befrukte jordbærplantene mine..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå