hvemerjeg? Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Vår første gutt ble helt flat i bakhodet da han var liten. Nå er han 2 1/2 år, fortsatt litt flat. Men det har jevnet seg litt, og i tillegg har han hår, så det synes ikke.
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 den ene gutten min og var veldig flat i hode. Nå er han snart 6 mnd og har blitt mye bedre.Fikk beskjed av legen at alt ville rette seg over tid. Hodetfasongen tok ca 7 år før den var ferdig utviklet.
Lykkepiller Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Jeg vil advare litt mot å tenke at det går over av seg selv. Lillejenta har hatt veldig skjevt bakhode siden hun var 2 måneder gammel. Vi hørte på HS og trodde at dette ville forsvinne automatisk. Så hun fikk ligge på favorittsiden sin om natta. Når vi kom til fysioterapeut ved ca 6 mnd sa hun at vi måtte begynne å gjøre noe med dette, ellers ville det ikke rette seg ut. Nå er hun 10 mnd og har fortsatt litt skjev hodeform, men det er mye bedre nå. Jeg anbefaler å begynne å bruke hodepute og å legge babyen på annenhver side annenhver natt. Det er fort gjort å tenke at "ingen voksne har jo flatt bakhode", men før i tiden lå jo alle ungene på mage om natta. Derfor er dette et nytt fenomen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå