Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei! Hvor gammel er din? Hvor lang og tung?

Skrevet

HS sa at så lenge jeg fullammer bryr de seg ikke om vekten, men om jeg hadde gitt mme så ville de sagt i fra. Vet ikke hva de i så fall hadde sagt jeg måtte gjøre... Gutten vår er 4 mnd., veier nesten 8 kg, er 64 cm lang.

Skrevet

Nei. Men min var ikke tykk da han ble født og har kun fått mm. Og da er det ifølge min hs ikke noe å tenke på. Min vokste enormt fram til han var 5/6mnd. Da han begynte å få fast føde gikk vektoppgangen senere. Nå er han 8mnd og strekker seg mer enn han legger på seg, så det jevner seg ut. :) Han var vel 9kg på 3mnd kontrollen..

Skrevet

Vi har en ganske stor jente. HS sa at det var bra at kurven flatet ut nå, ellers så hadde de vurdert å be meg kutte ned på maten. Men hun ga meg jo også grunnen til at de ikke vil at barna skal bli for store også da. Hvis de blir for store blir de senere i utviklingen, det er flere kilo å flytte på, og de syntes det er mer behagelig å ligge stille å slippe å bevege seg. Blir vel som oss voksne som har litt for mye... :) Så det er nok i beste mening de kontrollerer dette.

Skrevet

Jenta mi er stor og lang, men HS sa det var greit så lenge hun fulgte sin egen kurve fint. Det har hun gjort =)

Skrevet

Ikke kutte ned på mm vel?

Skrevet

Jeg gir bare mme. Eller jeg ga... nå er hun så stor at hun får grøt og middagsglass ved siden av.

Skrevet

Ok. For morsmelkbabyer blir ikke overvektig. Altså de kalles ikke overvektig selv om de er tykke. :) Det forsvinner visst raskt igjen.

Skrevet

Synes det er bedre at de er for store enn for små... Har de litt å gå på hvis de skulle bli syke. HS sa vi kanskje måtte slanke han når han var rundt året. Jeg bekymrer meg lite, så lenge han er sunn og aktiv! Det går seg vel til. Både meg og samboer er tynne som sttreker og har ingen fedme i familien, men de aller fleste var STORE som babyer :o)

Skrevet

Ja ikke sant. Dessuten er det forskjell på å være god og rund og det å være skikkelig overvektig. Sambo var til lege med gullet og da hadde legen sagt at småen var god og rund. Da hadde sambo spurt om han var for tykk. Da hadde legen ledd og sagt at det var han absolutt ikke. Så hadde legen visst et bilde av en "sumobryter-baby" og sagt at DET var en overvektig baby! :) Men da snakker man jo om sykelig fedme..

Skrevet

Jada, med to digre unger er det uunngåelig. Heldigvis ga jeg blaffen, og nå kan du telle ribbeina på begge, men likevel er de (mange år siden de var baby) fortsatt tyngre enn de fleste - de er bygd for utholdenhet og ikke for fart, og født med sin fars brystkasse og sin mors brede rygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...