Gå til innhold

hm.. lurer på om jeg skal bytte fra vugge til sprinkelseng. trenger synspunkter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på 5 mnd ligger for tiden i vugga si, og trives egentlig godt med det. hun liker å "knø" seg opp i veggene og sånn når hun skal sove, men bamsene over ansiktet :) men nå når det er så varmt, så lurer jeg på om det rett og slett ville lønnet seg å bytte over til sprinkelsengen. det er jo mye mer åpent der, og sikkert ikke så varmt, men jeg mistenker at hun ikke kommer til å trives på samme måte som i vuggen. hm.. noen som har synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skiftet til sprinkelseng da min første datter var 5 måneder og det gikk heelt smertefritt. Jeg gjorde det fordi hun snudde og vred så mye på seg og begynte å holde seg fast i ting så jeg var rett og slett redd for at hun skulle være "uheldig" og klare å karre seg opp og så falle ut av sengen jeg da. men det passet jo flott at det var på sommeren da uansett så... hehe...

det eneste er at det lønner seg å ha sånn beskyttelseskant rundt der hvis din datter er som min var. nemlig veeeldig glad i å ligge heeelt klistret inntin sprinklene. kan bli maange stygge striper i ansiktet og flaut å gå ut av huset,,, hehe

Skrevet

godt å høre at det gikk fint for noen. jada, vi har sprinkelbeskyttelsen..synes jeg ser henne meg sprinkelmerker i hele fjeset,hihi..:)

Skrevet

Minimais gikk over til sprinkelseng da hun var 5 uker... det funka som fjell. Husk sprinkelbeskyttelse - den forhindrer trekk og gjør det lunere for knøttet. Hvis hun fortsatt syns det blir for "stort" så kan du krølle sammen et dynetrekk og legge i hodeenden, bak beskyttelsen, så sengablir litt mindre liksom. Lykke til :)

Skrevet

Lillegutt byttet til sprinkelseng da han var litt over 4 måneder. Brukte kurv fram til da, men den begynte å bli liten til ham. Hadde kurven oppi sprinkelsenga ei stund for å venne ham til sprinkelsenga.

Men nå er jeg engstelig for at han skal snu seg rundt på magen i senga. Helt siden han klarte å rulle rundt, gjør han det nesten hver gang han får anledning.

Skrevet

Vi brukte en liten kurv første to mnd, og har hatt han i sprinkelseng siden da. Har gått helt fint. Har sprinkelbeskytter såklart, og det funker bra :)

Skrevet

Med vår førstefødte brukte vi vugge de første 2 månedene, for så å flytte han over i sprinkelsenga. Med minstemann la vi ham i sprinkelsenga med en gang og det har fungert helt fint! Ser litt små og nesten bortkommet ut i den svæææære senga, men han har trivdes i den fra dag 1 :o) Er nok veldig individuelt dette som alt annet :o)

Skrevet

babyen min har ligget i sprinkelseng helt siden hun ble født.har vugge i stua, men hun sover mye bedre i senga, og spesielt nå som hun bare spenner av seg dyna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...