.~**tiili**~. Skrevet 7. juni 2007 #1 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg blir så fortvilet over lånekassen! Jeg har sendt dem 3-4 mailer, med spørsmål nå, og forklart at jeg synes det er vanskelig å få helt tak på infoen på sidene deres. Ofte mangler det noen tilleggsopplysninger, eller ett eller annet, og jeg er i allefall usikker etter å ha lest den teksten der. Det verserer jo så mange ulike versjoner, og det er jo rart om det er så "tydelig" hva man har rett på. Jeg vil forsøke å forklare min situasjon, og hååååper noen kan beroliget meg litt mer enn lånekassen- som hver eneste gang har klippet og limt fra web siden sin! Jeg er ferdig nå i år med 4 år på allmennlærerstudiet. Mangler ett fag, som jeg har meldt meg opp til å ta fra høsten. I tillegg har jeg meldt meg opp til ett annet fag som "back up", og dette har jeg fått bereftet at jeg har kommet inn på. Tenker å safe, og takke ja, for så å søke permisjon fra dette. Det andre- som jeg mangler- har jeg tenkt å starte på, og fullføre etter fødselen i oktober. 1. søker som vanlig lån og stipend- men jeg bør jo søke fortest mulig, skal jeg da søke nå, med det studiet jeg har kommet inn på som grunnlag? Eller vente til svar på det andre??? 2. etter fødselen sender jeg inn bekreftelse ol. på dette, og stipend og lån omgjøres så bare til stipend. Men, hvordan blir det utbetalt? Som vanlig, fra skoleårets start med et større beløp, og deretterfaste beløp hver måned fram til mai? Jeg tenker da i forhold til dette med lengden på fødselsstipendet, som jo er 42 uker- hvordan blir dette når jeg jo antagelig (?) får utbetalt fra skolestart, og lånekassen sier det blir utbetalt som normal? 3. kan jeg egentlig være sikker på at jeg får den summen som står på lånekassens sider- hvor fars inntekt er tatt i betraktning- noe som vil si at jeg får ca 8000kr i måneden? Det stemmer jo ikke med "utbetaling skjer som vanlig"? Jeg kvier meg for telefonkontakt med lånekassen, rett og slett fordi det de sier går inn det ene øret og ut det andre, jeg er utrolig distre i svangerskapet, og vil ikke huske ett ord når røret legges på. Dessuten liker jeg å ha svarene skrevet, så kan jeg gå tilbake til de senere. Er det bare meg som synes det virker som om enhver student har ulike rettigheter ved svangerskap/fødsel? Aller har jo ulike svar, og erfaringer, hvordan kan man egentlig bli sikker og føle seg trygg? Er dette et sjansespill økonomisk- som avgjøres av hvilket kontor du sokner til, og hvilken ansatt du snakker med? Det virker sånn.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9529299-utbetaling-mm/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå