Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 ...de små sånn "sviskesaft" så de ikke skal bli så harde i magen? takker for svar.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 jeg veit ikke,men takk for svar...snuppa er 3 mnd, er det for tidlig?hørt maltekstrakt ikke er bra heller. Noen andre??
LisaColli Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 hvorfor er ikke malt bra? jeg ville ha blanda litt sviskesaft i melka hennes jeg..kan vel ikke skade heller?
snartmammapåny Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Malt er greit fra fødslen, men sviskesaft bør man vente til 4 mnd.
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Jeg gir sviskesaft til gutten min, begynte like før han ble 3 mnd. Ble anbefalt av hs da, fordi vi har prøvd alt annet mot hard mage.. Dette har hjulpet til nå. Men jeg fikk beskjed fra sykehusapoteket og hs om og ikke blande litt og litt i melka fordi at da kunne dem bare bli hardere, men heller gi han ca. 100 ml. en gang til dagen. Så jeg lager ca. 30 ml. mme og ca. 100 ml. sviskesaft (har litt mme fordi smaken ikke skal bli så sterk..) å så drikker han det han orker..
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 mamma&sander..ble du anbefalt det av hs? så det er ikke "farlig"? er det veldig sterkt lixom? er snart 3.5 mnd da..
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 Ja, jeg ringte hs en dag som gutten min ikke hadde hatt avføring på over halvannen dag, og han hadde vondt. Da sa hun at jeg kunne gi han sviskesaft (jeg sa jo at det står 4 mnd. på glasset, men hun sa at det var helt ufarlig). Jeg ga han det før han ble 3 mnd. og han har ikke fått mer vondt i magen av det. Bare fått løsere avføring. Men jeg fikk beskjed om at jeg skulle gi alt på en gang, ikke litt og litt.. Å så gir jeg han mellom to måltider sånn at han ikke blir mett på det.. Gutten min spiser hver 4 time, så gir han etter ca. halvannen til to timer. Da orker han litt, og han orker mat 2 timer senere... Men jeg vil jo ikke råde deg til noe, sier bare det jeg fikk beskjed om.. Så du kan jo ta en tlf. til hs i morgen. Jeg ringte også sykehusapoteket, og de solgte sviskesaft uten "aldersgrense".
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 ok,tusen takk mamma&sander!skal ringe å høre jeg,takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå