MammaDilla Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Poden pleier sovne ca kl 20.30. Men i kveld nekter han å sove. Han har ikke sove mer enn vanlig på dag tid, og jeg vet jo at varme kan slå de ut. Men han ligger jo bare i sengen og ler. Og innimellom begynner han å gråte... Tenkte det var for varmt for han og tok han med ut i vognen på en skyggefull plass. Da sov han i 5 min og vips så var han lys våken igjen. Noen tips til meg? Har liksom lyst ålegge meg snart, men han skal jo bare opp og kose. Han er 2 og en halv time på overtid nå...
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Høres overtrett ut på meg. Jeg er sterkt i mot å la barn gråte alene, så hadde jeg vært deg hadde jeg puppet han i søvn denne gangen. Det viktigste er at han får sove om han er overtrett. Om du ikke pupper kan du prøve bysse han eller trille en tur og trille vognen med inn etterpå. Event kan det jo bare være han ikke er trett.. Da er det liksom ikke så mye å gjøre enn å holde en rolig atmosfære rundt barnet. Det er umulig og tvinge dem til å sove om de ikke er trette, tenk bare selv om du ikke er trett, men må sove. Det går jo ikke:) Ikke så mye råd her da, men noen ord ble det:) Håper han sovner snart:) Ha en fin kveld!
Stratos med 3 barn Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Vil bare fortelle at sønnen min som vanligvis sovner på 2 minutter ikke har klart å sovne de siste dagene pga varmen. Eller det kan være tenner Eller det kan være at han er overtrøtt feks....
MammaDilla Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2007 Ja, er nok overtrett og varm... Jeg lar jo heller ikke barnet ligge å gråte. Men han må faktisk gråte/klage to tre min for å finne søvnen sin. Men i kveld har det bare vært helt intenst. Nå har jeg stått å bysset og sunget leeenge, og endelig ser det ut til at han sovner. Dette er sikker ikke et problem i det store perspektiv. Men han har alltid sovnet med en gang han kommer i sengen sin, og dermed ble jeg litt rådløs. Takk for svar og tips )
Mamsen til Silje Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Hadde det sånn med snuppe mi på snart 4mnd i kveld,vi ble en halv time for seine hjem så tror hun var overtrøtt og varm. Måtte ta henne opp 2-3 ganger fordi hun skrek hysterisk,sovna på armen men våkna så fort hun traff senga igjen. Bruker roe seg når vi stryker på panna og synger men ikke noe hjalp. Tok bort skinnet til slutt og holdt armene rundt henne i senga og rugga,da måtte hun gi tapt. Sover nå søtt med kun body og tynt teppe. Tror varmen er uvant for de som for oss... Lykke til:-)
Meg og bøllegutta!! Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Ta han med i dusjen og dusj han litt..............stå der gjerne litt lenge så han blir litt avkjølt. Tørk han litt men ikke helt og legg han i bare bleia på et håndkle. Så tar du bare bort håndkle som da sikkert blir fuktig når han sovnern : ))
Butterfly_Flip Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 lillegutt var sånn i går... i kveld har vi vifte på rommet
Mamsen til Silje Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 Sovna fort igjen etter en puppeskvett,kjentes nesten litt kald ut nå.... Så fikk på dyna. Kjølig og godt på rommet nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå