inje Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Jeg har tenkt til å forsøke tøybleier når babyen kommer- og lurer på maaasse.. ( så det kommer helt sikkert masse spm her inne!) Jeg har lest at tøybleiene er endel "større" en engangsbleier- kan man man bruke babyklær i litt større størrelser over de, eller er det best å sy egne klær?
=)Line Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Først: Anbefaler tettinntil.com sitt tøybleieforum! Må melde deg på via kontrollpanelet der, det er litt dill, men når du først er inne så finner du massevis med god info! =) Selv har jeg ikke rukket å teste tøybleier, krapylet er fortsatt i magen. Men vi skal ha en tøybleieløsning med lommebleier av typen FuzziBunz, og disse er ikke særlig tykkere enn papirbleier. Ulempen er prisen, sparer ikke så mye i forhold til å bruke papir som vi ville gjort dersom vi skulle brukt brettebleier med ullbukser. Jeg vet de som bruker tøybleier ofte kjøper bodyer og bukser i en størrelse større enn vanlig. Og av en eller annen grunn er gutte-buksene romsligere enn jentebuksene.. Dessuten finnes det flere butikker på nettet som selger klær tilpasset større rumper. Nøstebarn sitt ulltøy passer fint. Og Romslig har masse fint! Link hit er: http://www.mamut.no/romslig
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Ein kan også kjøpe ein "bodyforlengar" til å kneppe på bodyen, slik at det blir litt betre plass til bleia - eller du kan sy ein sjølv av ein body som har blitt for liten. Berre klipp av den nederste delen av bodyen og sy dei sidene som ikkje har knappar mot kvarandre - også knepper du den biten på den vanlege bodyen (litt komplisert forklaring kanskje) http://www.babyboden.nu/Mias/Bilder/Barnklader/boyforl1.jpg Her kan du sjå bilete av den (håper linken funkar) Ullkle er jo generelt meir stretchy enn bomull (men dog litt dyrare..) Signerer =)Line sitt innlegg - meld deg inn i tøybleieforumet på tettintil.com ! Det er berre heilt genialt bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå