Gå til innhold

noen som rir hest her?? trenger noen svar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hej. fikk vite idag at jeg er gravid:D jippi:D

MEN lurer på kordan det er med hesteriding? bør jeg kutte helt eller?

setter pris på svar:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du er frisk (ikke plaget med bekkenløsning eller fare for spontanabort) er ridning en fin måte å mosjonere på. Dvs så lenge du ikke faller av...men man kan jo aldri være sikker på at man greier å holde seg oppå hesten da! =)

Har hørt at traving, hopp og sprett (mye risting/bumping) kan være uheldig med tanke på at livmora ikke bør ristes for mye!

Jeg har selv en shettis og en Nordlands/Lyngshest og har fått rideforbud pga plagsom bekkenløsning =(

Om det ikke hadde vært for bekkenløsninga så hadde jeg nok ridd rolige skritteturer med mine 2, men tror nok ganske så sikkert at jeg ikke hadde tatt sjangsen på trav +++.

Hvist du har en rolig hest som du stoler fast og fullt på så tror jeg ikke ridning er så mye farligere enn mye av det andre gravide foretar seg =)

Skrevet

oki:D takk tigermor:D

har en unghest og ei kjeeeempe rolig hoppe som ries av småbarn daglig, så får finne ei jente som vil ri unghesten litt, eller gi han ett fri år til!

har hatt en sa tidligere, så vil ikke risikere noe:D

Skrevet

Nyskjerrig jeg da, men hvilken rase er hestene dine?? N/L hoppa mi er bare 4år hun og midt i innridning så sånn sett passet det egentlig dårlig med familieforøkelse nå, men familien er faktisk myye viktigere enn hobbyen min=) Hoppa mi skal på utstilling i aug og bør trenes endel før den tid men jeg er så heldig å ha ei kjempeflink nabojente som skal trene henne i sommer og stille/ ri bruksprøve med henne på utstillingen =)

Skrevet

har to islandshester, mor og sønn, hoppa er 17, mens vallaken er 4, blir 5 til sommeren.

ja passa ikke så bra, men har så mange stalljenter som kan ta seg av 2 snille syr:D hehe

holdt på lenge med hest eller??

Skrevet

Svarer litt sent jeg men...har holdt på med hest i 17år og eid egne hester i 15år så hest er en viktig del av livet mitt =) Du da?

Skrevet

litt sent svar her oxo:D hehe

har holdt på med hest siden jeg var 6 år, har vert hesteier i 8 år i oktober på samme hestene:D

hadde ett opphold fra jeg var 10-13 da jeg gikk rideskole kurs og ble skikkli skadet, var livredd leenge, men så traff jeg hoppa mi, som da var mishandlet, hun så ikke ut, å bestemte meg for å gi denne hesten ett meningfult liv:D gikk laaaaang tid før jeg i det hele tatt satt på henne, men hun var så tynn med det samme at jeg kunne uansett ikke ridd henne, foret henne med grisefor for at hun skulle legge på seg! så hadde det ikke vært for denne jenta hadde jeg nok ikke begynt å ri igjen:D

hest er den perfekte hobby, håper at jeg ikke mister denne gangen og at ungen min får vokse opp med denne jenta, for det er en fantastisk hest!

Skrevet

Holder også på med hest (løpshester - trav). Tror ikke det er så veldig farlig å trave på hesten, det er vel helst fallet som det er noen fare med. Det rister og humper om du kjører på hullete vei med bil også, så tror nok det går helt fint ;) I forrige svangerskap trente jeg hest frem til 7. måned uten problemer :) Kommer til å holde på så lenge som mulig denne gangen også.

Skrevet

bra og høre:D trist og måtte gå en sommer med nydlig vær uten å få ri litt:D hehe:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...