Gå til innhold

Hva synes dere om dette navnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tåpelig svar av deg anonym over her... ærlig talt

Jeg har aldri hørt det navnet før, men synes det var et flott navn. Liker navn som ikke alle andre har jeg. Synes feks at det er utrolig kjedelig med navn som Leah, Thea, Emilie osv. Er liksom blitt oppbrukte.

Høres ut som en amerikansk by i staten Georgia, synes jeg. Og en savanne.

Det klinger vel igrunn ganske fint, selv om jeg selv ikke ville ha valgt et amerikansk navn til mitt barn... Synes det er så typisk at slike navn blir sett på som litt harry etter hvert... Men det er kanskje bare fordi jeg har vokst opp på 80-tallet, og ser på navn som Ronny, Johnny, Chris, Kevin, Belinda, Vanessa osv som litt småharry... Men i 2018 er det kanskje Thea, Tuva og Markus som er harry... Hva vet vel jeg...? :-)

Annonse

Jeg vet om to i barna mine sin barnehage, som har det navnet... bare uten h i slutten,- og de er faktis begge to, helt nydelige. Så jeg har også begynt å få sansen på det. Men har to jenter fra før av som heter Marie og Ida, og da passer de likssom ikke sammen med Savanna. Men jeg liker det veldig godt.

Min babyjente heter det, og jeg får utrolig mye skryt for det. Både av folk på min alder, og mine foreldres alder. Grunnen til at vi valgte det navnet på jenta vår, er at mannen min og jeg falt pladask for det begge to, da vi så verdens nydeligste jente, med langt hår, og masse korketrekkere. Vi hørte at moren ropte Savannah til henne, og da var det avgjort. Vi skulle egentlig ha navnet Ida på henne, men er kjempeglad for at vi fant dette i stedet.

Jeg synes det var et særdeles vakkert navn. ( Så at hun rødhåra i "frustrerte fruer har det navnet på den ene tvillingjenta si... den andre het Eden. Eden og Savannah... kan det finnes vakrere navn enn det? .... Vel bortsett fra Julianne da... hehe det heter dattera mi. Men jeg kunne absolutt ha valgt Savannah på mi jente ( men vet jeg venter gutt da)

Savannah er en by i Georgia, USA. Hvis du synes det er fint å bruke bynavn på barna dine har vi jo mange her i landet også

Lillehammer Olsen

Bergen Berg-Hansen

Ålesund Hansen, nei det er sant vanskelig med Å i utlandet

Kristiansand Kristiansen da - flott!

Harstad Haugen

mange muligheter.......

så da kan du jo gjette hva jeg synes om Savannah.

Annonse

Jeg synes det er fint - er litt fasinert av gamle indianernavn som River, Leaf, Savannah etc. Men - jeg ville nok aldri ha døpt ungen min for det likevel - synes liksom ikke det passer med Savannah Borgen e.l. Dessuten er det også noe med det at et så spesielt navn passer flott på, som en her sier, en nydelig jente med lyse korketrekkere - alt kler den smukke.... Men hva om hun blir stor og rund og mindre pen? Tror da at et så spesielt navn i tillegg kan bli en belastning. Men det er nå min mening.

Veldig delte meninger her ja. Jeg for min del liker det vedlig godt. Har sansen for sjeldne navn jeg.

Så dersom du har lagt din elsk på det, så råder jeg deg til å ta det navnet. Det vil aldri skjemme barnet iallfall. Mange fæle jentenavn, som andre liker, men dette var nå ikke fælt iallfall.

Tusen takk!!!

Nå har jeg og min mann bestemt oss for at det navnet vil vi ha på datteren vår. Har aldri hørt det før jeg leste det her. Nevnte det for mannen min, og han falt pladask. Vi har to jenter fra før, og har slitt med å finne et navn begge liker ( jenta er snart 4 uker). De to andre jentene vi har heter Veronica og Julie. Så nå blir det Veronica, Julie og Savannah. Kjempe flott !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...