Gå til innhold

HS sa noe merkelig i dag...

Anbefalte innlegg

Jeg var på 9mnds kontroll på helsestasjonen i dag og hs lurte på hvordan det gikk med spisingen. Jeg svarte som sant er at det har gått litt tregt med innføring av fast føde. Vi er oppe i ett, nesten to måltider grøt om dagen men at Rosinen ellers ikke vil ha middag. Han ser lidende og sjokkskadd ut, brekker seg, spytter ut alt igjen og sikler til og med ut det siste bare for å få ut ALT av dette nye vi stapper i ham.

På grunn av dette spiser han også tre ganger om natta og selv om jeg gjerne vil sove lengere om gangen så må jo gutten mates. Hs, anbefalte da å kutte all nattamming for at han da skulle være mere sulten på dagtid og vi kunne få i ham mere fast føde. Jeg kan da ikke la gutten sulte!? Det hørtes bare helt feil ut. Både jeg og mannen min er ganske bestemt på at vi drøyer i det lengste før vi gjør noe slikt. Mannen min mente også at hadde hans mor hørt denne samtalen (det var noen flere detaljer selvfølgelig, både om jernlagre og andre ting), så hadde hun og hs antageligvis rullet slossende på gulvet. Min svigermor er tidligere ammehjelper og hadde vel vært sjokkert over at noen kan foreslå noe slikt.

Er hs inne på noe her? Jeg kan legge til at gutten ligger midt på vekstkurven sin og hs ble imponert når hun så at det var tilfelle.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9527923-hs-sa-noe-merkelig-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det helsesøster sa var helt ok. Men du bestemmer jo selv når du synes det er nok nattevåk. Det er ikke skadelig å være sulten. Jeg måtte til slutt holde tilbake pupp for å få min datter ordentlig over på fast føde før jeg skulle ut i jobb igjen. Når barnet har passert 6 mnd er det helt ok å kutte ut nattamming. Spørsmålet er vel når du er klar for det. Sønnen din er klar, men han gir nok ikke fra seg slike godsaker uten protester..

Vil også mene at svigermora di er ei klok dame ja ;-) Og helsesøstre er også mennesker, med ulike egne meninger, og jeg synes også at de av og til sier rare ting :-)

Men hvis du er fryktelig sliten er jo det å få nok søvn et eget problem som du må ta hensyn til! Kan du "tvangs"amme ham mer om kvelden sånn at han blir mindre sulten kanskje...? Men hva vet jeg, vi har just begynt så smått med grøt, og maisgrøt kan tulla like, men middag - neitakk, og fruktmos - neitakk ;-) Hehe, men nattammer bare 1-2 ganger heldigvis, så tipper du må være ganske trøtt med så korte søvnintervaller...?

Jaja, dette var vel til nytte? hehe, følte meg litt dum nå, har jo ingen gode råd...

.....det er vel bare å fortsette som du gjør, så lenge han holder kurven er det vel greit....

ungen min nekta å spise annet enn morsmelk fram til han var 1 1/2 år....holdt kurven helt fint....var god og rund hele veien.....dem begynner å ville ha mat når melka begynner å bli tynn....litt blålig i fargen....

når melka mi ble det var han heller ikke intr lenger......slutta greit uten noe tull da han var ca 20 mnd....fikk vitaminer (men nekta tran) fra han var 6 uker.....

men jeg er jo sikker på at hs hadde blitt bekymra dersom jeg hadde sagt at han var så godt som fullamma fram til den alderen....følg instinktene dine og ungens signaler.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...