Gå til innhold

ketolyse, drømmen for alle som er glade i mat!


PrincessElisabeth

Anbefalte innlegg

heisann jenter...

jeg har når gått på ketolyse i snart to uker, prøvde en suppekur som endte med at jeg gruet meg slik til å spise at jeg helst lot være, ikke bra for slankingen, men nok om den.

Jeg leste en artikkel om ketolyse, en kur som består av å spise fett og preoteiner, men kutte ut karbohydrater. Dette omstiller kroppens forbrenning fra vanlig forbrenning til nesten ren fettforbrenning.

 

Så jeg måtte kaste meg på denne, kjøpte boka(noe jeg anbefaler de aller fleste om man ikke er en vennegjeng som starter sammen) soyaproteinpulver(erstatter mel) og noen nødvendige vitaminer.

Jeg satte igang og har ikke gått sulten et eneste minutt, samtidig har jeg spist god mat hver dag og gått ned 2 kg den første uka hvor man egentlig ikke skal gå ned noe(siden kroppen omstiller seg).

Folk rundt meg ser virkelig forandring, noe som motiverer=)

 

Jeg må være ærlig å si det har enkelte nedturer med denne kuren også, særlig for oss pasta elskere.

Enkelte ting kan man ikke spise, spiser man litt av feks poteter er kuren ødelagt i 2-4 dager...

I boka står en god oversikt over hvilke rådvarer som inneholder mye karbohydrater, man skal ikke veie maten, men jeg har gjort det, slik at jeg vet at jeg ikke får i meg mer karbohydrater enn jeg skal...

 

Vil bare informere om denne kuren slik at dere som er som meg, sliter med å komme ned i vekt fordi alt annet frister, dette er kuren! Egg å bacon til du sprekker om du vil;)

 

Bare still spørsmål, jeg legger gladlig ut menyer oppskrifter og tabeller til dem som vil ha det her...jeg kan også sende dem via mail, så bare send meg en mail på [email protected]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du!=) Jeg vil gjerne ha noen oppskrifter..bare legg dem ut du!=) hehe...men hvor har du kjøpt boka? på vanlig bokhandel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant boka inne på Haugenbok.no, søkte på ketolyse.

218 kr kostet den der, og man får den rett hjem i postkassa etter få dager.

Nå har jeg bestilt, måtte jo bare... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest virtuell pipette

Du er villig til å ta lukta som følger med? Du veit at folk som går på karbo-frie kurer og bare brenner fett faktisk lukter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte alt sammen på ketolyse.no

her kan man få med seg vitaminene man bør ta utenom, kjøpe bakemix og soyaprotein(melerstatningen.

 

 

virtuell pipette:

Jeg trodde også at jeg skulle lukte, men ingen jeg kjenner har sagt at jeg lukter anderledes...måtte spørre moren min selv når jeg hadde gått på den i 2 uker.

Men vi har da parfyme og deodorant også da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bra - mødre kan man jo gjerne stole på også, hehe. Husker en venninne som luktet veldig i lang tid, hun levde på karbofritt permanent og så lenge hun drev med det var det veldig merkbart, tross både vanlig "renhold" og deo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja mener å huske at det står nevnt i boka, kanskje jeg er heldig da:)

får håpe det...

merker iallefall store endringer i kroppen, samtidig føles det ut som om jeg svetter fett ...

huden min har iallefall blitt helt nydelig nå etter jeg startet på denne kuren, urenheter er borte og egentlig er alt bare vellstand...

 

Jeg anbefaler denne på det varmeste iallefall, tross lukt som mulig måtte komme;)

 

nå har jeg gått på den i 2 uker og har gått ner 6 kg, helt uten sult og egentlig bare masse kosemat for min del:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderer å kjøpe boka og disse vitaminene + soyaprot. var inne på ketolyse.no

 

er det mye "styr" med denne kuren da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man går isåfall rundt og lukter litt aceton-aktig... (neglelakkfjerner) Hehe. Er ikke så ille i noen uker det for å bli kvitt ønskede kilo. Ketolyse er jo en kur for å komme dit man vil, ikke en livsstil.. etter ketolysen må man over på noe ala Lindberg for vedlikehold av vekten.. :

 

Har vært i ketose og kvittet meg med mange kilo, og ingen som klaget på hvordan jeg luktet iallefall. :)

 

PS: var ikke på ketolysedietten da.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser det jeg vil, passer bare på at jeg ikke overskrider dagsdosen med karbohydrater...:)

jeg har ikke slitt noe med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har lest maaaasse på nett om denne kuren, og har tenkt å prøve selv. Hvor lenge har du drevet på og hvor mange kg har du gått ned til nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kan man spise Cat.68? Jeg meldte meg inn på nettsidene, betalte 300 kr for et opplegg men de nevnte aldri hvor mye vi kunne spise pr dag og hva maks inntak av karbohydrater er pr. dag. Jeg klarer heller ikke å finne ut dette noen annen plass på nettet.

Kanskje du kan fortelle litt om hvordan du gjør det og hvor du fant denne infoen? :)

Jeg har abre så innmari lyst å komme igang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skal jeg tipse deg om en suuuuper nettside som er gratis.

www.lavkarbo.no

 

Som jeg har forstått det skal du holde deg på en dagsdose som ikke overskrider 20 g karbohydrater. Men faktum er at når du holder deg til de produkter som anbefales er det ikke så vanskelig å holde seg innenom.

 

Jeg kan vel si at jeg er på en blandning av Atkins og ketolyse kuren. Bruker Atkins anbefalninger på matvarer, men spiser etter ketosekuren siden jeg vil være i ketose til jeg nått vekten jeg ønsker , så gå over på fase 3 i Atkins da jeg skal begynne å leve med mer karbohydrater igjen.

 

Jeg er nå på dag 4 og kjøpte meg ketostix idag og har nå fått bekreftet at jeg er i ketose. Så nå er det bare å vente på at kiloene ramler av ;o))

 

Dette er så spennede. dels fordi jeg er mett hele tiden og fordi jeg kan spise ALT som jeg synes er godt, untatt potet, ris, pasta og brød.

Men du verden så mye annet godt man kan erstatte det med.

 

Lykke til. Vi kan jo følges att om du vil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg også gjerne på om det er greit? Bestiller boka "as we speak", så jeg har ikke kommet i gang enda. Men har begynt å tenke lavkarbo allerede for mjuk overgang : ) Skal vi starte ny tråd eller fortsette på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar=)

Jeg får kjøpe boken i morgen og begynne da.

Men hva spiser du typisk i løpet av en dag, hva anbefaler du meg til frokost? Egg å bacon så jeg var en grei ting, men hvor mye?

Jeg seg også at i feks kylling er det null karbohydrater, vil det si at jeg egentlig kan spise så mye kylling jeg bare orker til middag eller lunsj?

Har det noe å si for hvor mange kilo man går ned i uka, hvor stort selve matinntaket er pr dag så lenge man ikke overskrider 20 gr med karbohydreter?

 

Kjekt at vi er noen som kan følge hverandre da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså idag har jeg spist;

 

Frokost;

2 kokte egg sammen med litt grønnsallat, og røkt laks. pluss en klatt rømme og litt hakket løk

 

Lunsj.

Halv omelett laget på 3 egg, som fyll brukte jeg krydder jeg liker og reker og rucolasallat. Spiste noen sherry tomater ved siden av. Drakk vann.

 

Middag;

En stabburets løvstek, kokt brokkoli, freste friske champinjonger og litt løk og helte litt fløte over som saus. Pluss litt grønnsallat av hjertesallat, cherrytomater og agurk.

 

Kvelds, ble det litt snacks bare som noen never bacongull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg og bestilt boka +++ :) Gleder meg til å prøve den! Håper bare jeg klarer å følge alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går jo en blanding av ketolyse og Atkins så mitt opplegg vil kanskje variere litt fra dere som valgt en linje. Men ikke mye vil jeg tru.

Så gøy at vi kan følges att ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig tro på lavkarbo dietter, uansett hva de heter. For det er logisk at man går ned når man kutter ut karbohydrater som er lettforbrennelig for kroppen og får i gang fettforbrenningen. Men dere som har prøvd dette? Må man gå på dette livet ut eller hvordan blir det når man skal "normalisere" kostholdet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man går på ketose kuren går men på dette til man nådd ønsket vekt så begynner man sakte å introdusere større mengder karbohydrater, en hjelp kan være å gå over på Atkins fase 3 og følge den for å forbli stabil. De som følger Atkins følger 3 steg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har vært litt sløv i det siste her...

 

På tirsdag startet jeg på min 4 uke, og da har jeg gått ned 9 kg...Jeg er super fornøyd med kuren som absolutt gir meg mye energi, metthetsfølelse hele dagen og vekttap i et passende tempo.

Så nå ser jeg frem til vei'ingen på tirsdag:)

 

Litt om hvordan jeg har fulgt kuren:

Jeg bruker ikke disse urinstixene. Det jeg har brukt er vitamintilskuddene som selges på ketolyse.no. Jeg tar også folin og omega-3 utenom(folin/folat nevnes i boka). Ellers har jeg ikke veid noe annet enn peanøttene jeg har spist...Jeg har holdt meg til 10-15g karbohydrater pr dag, mulig det er derfor jeg har gått ned så fort også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...