Gå til innhold

Hva tenker du når andre mister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir du ekte og oppriktig lei deg, eller sitter det en liten djevel på skulderen din og hvisker: Bedre at det skjer med henne enn med meg...

???

Tror kanskje det er en del "falske" trøste-innlegg her, nemlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke skrevet så mye her inne enda, men selvsagt blir jeg lei meg når andre mister.

Tenker "tenk om det var meg"

Skrevet

Jeg blir veldig lei meg for jeg _vet_ hvordan det er å miste. Men så vet jeg også at det gikk bra til slutt, og det gjør det som regel for andre også.

Hvorfor skulle man gidde å trøste andre på et slikt forum dersom man ikke mener det? Mulig jeg er naiv, men trodde da ikke det...

Skrevet

Jeg blir oppriktig lei meg, og føler med de. Og jeg prøver å gi de noen oppmuntrende ord, og varme tanker, for jeg vet jeg hadde satt pris på det om det var jeg som hadde mistet, hadde nok trengt litt trøst og god ord da ja.

Men hvordan er det med deg da? Legger du inn falske trøste innlegg, siden du kommer på å spørre om noe sånt...

Skrevet

Jøss for et innlegg, er jo ikke no mindre sjangse for at hvis en annen mister så mister ikke jeg, herregud..

Sier jo litt om hvor falsk du er da, som bare tenker i de baner..!! stakkars deg...du har visst problemer..

Skrevet

Helt enig der. Det var jo et helt sykt spørsmål. Hvem i huleste kunne ønske noen andre noe sånt?? Man ønsker jo ikke at det skal skje i det hele tatt hverken med en selv eller andre. Tror folk oppriktig blir lei seg fordi alle her vet hvor trist det er.

Har du hørt om empati??

Skrevet

Lett for deg å si som er "Glad & Gravid", men for meg som er trist og ikke gravid føles ikke alle "trøste-innleggene" her inne like oppriktige...

Skrevet

nei så drit i å sipp da vel hvis du tror alt er bare tull... finn noen andre å klage til..

Skrevet

Wow, du er empatisk må jeg si... Har du mista noen gang?

Skrevet

ja i mars... ja jeg har mye epmati vettu!! åssen går det med deg da? noe mer å klage på?

Skrevet

Ja, at sånne dritt-unger som deg prøver å få barn!

Skrevet

he he he ;) ler av deg jeg... men nå gidder jeg ikke å bruke mer energi på deg ! så sånn er det!!

Skrevet

Fint!

Jeg har ikke bedt om energien din heller!

Skrevet

Hei Anonym!

Enten er du bare her for å lage opprør, som så mange andre før deg i det siste...eller er det samme person.....???? Det får vi nok aldri vite.

Det er ulikt hvordan forskjellige folk uttrykker seg skriftlig, slik som i den virkelige verden, og ulikt hvordan meldinger blir mottat. Trist at du oppfatter at en trøstemelding ikke er oppriktig ment...

...og om du selv har mistet synes jeg virkelig det er leit for deg...det er ikke vanskelig for meg å gjenkalle alle de tunge stundene jeg hadde i februar da vi mistet noe som kanskje var tvillinger etter 9 månders prøving.

En trenger ikke å ha opplevd å miste for å forstå hvordan det er å miste begynnelsen på livet til et barn, drømmer som går i grus og håp som er knust.

Hva skal en gjøre....ta en dag av gangen, ta vare på seg selv og leve livet videre. Det er sånn livet er...takk og lov for at vi mennesker er utstyrt med en veldig sterk selvoppholdelseskraft - HÅP :o)

Lykke til videre anonym :o)

Skrevet

Det er hos andre man kjenner seg selv best! sier et ordtak, og jeg må si du må være passe koko i hodet ditt til å klare å tenke noe slikt.

Skrevet

Jøss!!! jeg visste ikke at det var mulig å tenke slik!!! Jeg synes veldig synd på deg. Du må være veldig forvirret etter det du har opplevd, eller så er du bare lite empatisk av deg (finnes nok av sånne folk).

Men hva tenker du når du legger et innlegg her om at du har mistet og så får du masse trøstende ord, og da klikker det for deg for siden det kommer fra folk som er gravide??!!

Alle her inne kan sette seg inn i din situasjon, men du vet tydeligvis ikke hva det betyr å sette seg inn i hvordan andre kan ha det. Sånne utaknemlige folk som deg er ikke noe særlig. Her prøver vi å trøste (og beklager at nicket mitt er Glad og gravid) du var vel sikkert like glad selv da du fant ut at du var gravid). Virker nesten som du ønsker at andre skal lide så dine smerter skla gå bort.

DET ER VELDIG EGOISTISK!!! uff nå kan jeg ikke skrive i denne tråden mer. Helt håpløst med sånne folk.

Lykke til. Håper du blir gravid snart ( men husk å oppdra barna dine så de kan være litt mer medmenneskelige enn deg selv).

Skrevet

Unødvendig å spørre.

Jeg tror at de aller fleste her inne faktisk bryr seg om hva som skjer med felles bim-gravide, og at man opplever andres sa/ma som noe veldig leit. At noen mister et barn er vondt for alle.

Så egentlig kan man vel spørre seg hvorfor du har tenkt tanken selv?

Skrevet

Glemte å spørre om hvorfor du tror noen skriver falske trøsteinnlegg.. Et innlegg er et innlegg, og inneholder det trøst til en som har mistet, kan vel ikke det oppleves som falskt? Synes hele spørsmålet ditt var merkelig.

Skrevet

For et patetisk innlegg... Det er nok bare skrevet for å provosere, men jeg skal svare likevel jeg :) Jeg gidder ikke bruke tid på å skrive et innlegg som jeg ikke mener noe med, eller som er "falskt". Og jeg tror ingen her gjør det. De fleste av oss har mistet før faktisk, og vet hvor tungt det er, både fysisk og psykisk. Når jeg hører at noen har mistet, tenker jeg tilbake på hvor fælt jeg synes det var, og får lyst til å skrive noen trøstende ord, selv om man vet at ord blir utilstrekkelige i en slik situasjon. Mistet selv i uke 20, og det var det tyngste jeg har opplevd i hele mitt liv. Det kunne aldri falle meg inn at trøstesvarene her inne var falske. Jeg så at det var ekte medfølelse, mye på grunn av at de fleste som skrev inn faktisk hadde opplevd det selv. Jeg tror det er mange oppriktige og ærlige jenter her inne, og det er ingen som gidder å svare på et innlegg dersom dem ikke føler noe når dem leser det.

Synes synd i deg som går rundt her og er anonym, bare fordi at du ikke tør å vise hvem du er. Det sier mer om deg enn om oss.

God sommer alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...