Dyne&Pute Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Jeg er i den situasjonen at jeg er fullstendig oppgitt over sjefen min (bahandler oss som jobber der eleeeeendig, mens hun e SJEF) argh! Det som er då;er at jeg vil si opp jobben min å satse på det går fint med tanke på ny jobb/skole. Er det noen som har gjort dette?Jobbsituasjonen er helt håpløs! Er omtrent på gråten hvergang jeg kommer hjm pga misstrivsel! Er ingen som trives lenger! Jeg har ikke barn, men er prøver. Håper det er noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre!
♥Tullerusk♥ Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Tror noen har sagt at man kan sykemelde seg litt og så kan du jo bruke tiden på finne deg en ny jobb... Eller så vet jeg ikke, du kan ikke jobbe på et sted der du ikke trives... håper du får ordnet det opp da, men hør med legen din eller noe... god klem til deg
millymolly&mini Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Sjekk alle jobb -sider (evt utdanning), og så søker du! Når du har en ny jobb og kontrakt så sier du opp den andre og jobber ut oppsigelsestiden. Lykke til - er i noenlunde samme situasjon selv, ikke sjefen som er problemet, men det jeg jobber med. Det som hjelper meg er å søke på et par jobber jeg vil ha, håper jeg blir innkalt til jobbintervju snart! Og det kan jammen ta lang tid å bli gravid, så derfor får jeg heller begynne i ny jobb og være gravid, to mnd på vei.
Dyne&Pute Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2007 Takk for svar begge to! Det jeg tenker litt på også er at hvis jeg søker på andre jobber, ringer de på jobben for å få referanser da? Kan man ha inne en konfidensiel søknad? Og evt ordne med referanser når man vet litt mer.. For jeg vet at hvis jeg gir beskjed om at jeg vil slutte, så kommer hun til å gi kjipe referanser! Sånn er hun! huff! Er forferdelig slitsomt dette!!
millymolly&mini Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Nei, de ringer ikke til jobben din for å høre på referanser der. Du er selv nødt til å oppgi referanser. Det går an å søke uten referanser - det har jeg gjort - fordi de ikke spurte etter det i søknaden. Vil de ha meg til intervju, og spør etter det - så har jeg et par stykker på lur som jeg ringer å avtaler med -og spør om det er greitt at de er det (som ikke har noe med min nåværende jobb å gjøre) Ikke si at du vil slutte!!! Best å ikke si det...Håper det ordner seg for deg:)
Dyne&Pute Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2007 Tusen takk for svar!! Nå vet jeg at det er bare til å søke! Kan ikke gå i en jobb man ikke trives i!! Lykke til med jobb jakt og prøving til deg også!
Stoltmai mamma:) Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Jeg ville sykemldt meg, og søke på jobb/skole i mellomtiden... sånne sjefer her helt for jævlige å ha, kjenner til det... de skulle ikke hatt lov til å være sjefer... Det er bare å gå til sjefen din å si at du klarer ikke mer, due r helt psykisk gåen over jobb situasjonen, da får duu sykemld med en gang.... Er jo skummelt å si opp en jobb før man har ny, med tanke på penger å sånn. Og når du blir gravid å skal føde, etter fødslen får du jo betalt utifra det du har jobbet de siste 6mnd.... Jeg hadde sykemldt meg ihvertfall... Lykke til.. Håper det ordner seg
2 fine små Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 En annen ting er at man veldig godt kan bruke kollegaer som referanser, ha dem paa listen generelt og si fra naar det er noe spesielt, man trenger absolutt ikke bruke sjefen! Det er jo paa mange maater vanskelig nok i seg selv aa bruke den man faktisk forlater.... =o) Du hoeres samvittighetsfull ut og det er veldig bra, men ikke vaer snillere pike enn det du trenger, vaer heller profesjonell og betro deg til helt andre enn de paa jobben. Vaer tilsynelatende sterk og tenk at det jo er sjefen din det ikke er noe i veien med, ikke deg. Du er jo bare lur nok til ikke aa bli i situasjonen, og det viser jo hvem som er den smarte parten her... Jeg aner at du foeler litt paa at sjefen til en viss grad "eier deg", men jeg kan love deg at juridisk bare "leier hun deg", det er derfor vi har en oppsigelsestid som er ryddig i Norge. Jeg er selv leder og mye av min motivasjon for det er aa bidra med et klart hode og til en viss grad hjerte i lederstillingen, noe det dessverre er mange som ikke fokus paa. Mange kvinnerlige ledere som dessverre blir litt "smaabitchy" bare fordi de har faatt litt for mange noekler paa noekkelknippet. Det er bare trist og oedeleggende for andre kvinner som vil opp og fram. Lykke til i neste jobb, og med soekeprosessen. 2 mnd gravid i ny jobb er helt suverent, og noe som i henhold til norsk lov er heeeeeeelt i orden. Klem fra en som vet hvor vanskelig det kan vaere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå