Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 gutten min på 9 måneder, svetter så fælt!! Han svetter skikkelig i hodet, og jeg blir orntli våt på henda når jeg tar i hodet hans.. Spesielt når han blir sint, eller ligger, og han nekter å drikke omtrent.. Er dette normalt, og er det veldig dumt å ha noe i vannet hans? De sier jo at man ikke skal gi de annet enn vann, men jeg har siste uken blandet slik pære, eller epledrikk (fra hipp og nestle) i vannet hans, og da kan han drikke masse.. Her en dag, fikk jeg i han 30 ml vann (pluss mm morgen og kveld), og med pæredrikk drakk han 240 i løpet av dagen.. Er det veldig dumt å gi han det? Det er jo så varmt, han må jo bare drikke... I tillegg svetter han så mye, at det er jo veldig viktig med væske..
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Passer du på å ta av han luen når han ligger i vogn? At han ikke har mye klær på seg?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Ja, jeg prøver å ha på han så lite jeg kan uten at han skal bli kald (det går jo ikke ann å bli kald i dette været, men ellers), men han svetter så mye, til og med på vinteren.. ser ut som han har dusja håret til tider når han ligger i sengen sin eller på sofaen med meg.. men det er kanskje bare sånn han er....?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 hvis han svetter like mye om vinteren så kanskje han bare er en av de som ikke trenger så mye klær. Vi er jo veldig til å kle på unga våre alt for mye uavhengig av årstid..hør med HS
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 ja, jeg synes faktisk det er eklere om de er for varme, for om de blir kalde sier de jo vledig i fra,babyer pleier jo å skrike seg varme hvis de fryser, så da skjønner man jo at de trenger mer klær:) HS sa at han bar er sånn, men synes det er så rart at han kan ligge på sofaen i body og svette så mye, men kun i hodet.. Men går seg sikkert til, får bare passe på å ha på minimalt med klær... Uansett, takk for svar:) flere som har slike svettebabyer??=)
2gullunger Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Jeg har og ei jente som svetter innmari i hodet. Er helt våt, må tørke henne med håndkle etter hun har sovet i vogna. Og hun ligger bare i bodyen. Tror hun er veldig varm av seg, spesielt når hun sover. Håper også det går seg til, kan jo ikke holde på slik, men syntes det startet for ett par mnd siden.
lucky7 Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Har en skikkelig svettebaby her. Hun svetter like mye i senga om hun ligger i bare bleien eller har nattdrakt på seg. Puten er alltid klissvåt etter henne. Ligger hun uten nattdrakt så renner svetten nedover brystkassen på henne. Har aldri opplevd dette med de andre ungene. Så glemmer jeg så klart alltid å spørre om det på hs.
ScaryMama Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Jeg har også en svettebaby. Han ble klam og svett allerede da han var nyfødt, og det er visst ikke vanlig. Det er viktig at de drikker, jeg gir han vann med juice opp i siden jeg mener at det viktigste er at de drikker, ikke hva de drikker. De lærer seg å like vann etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå