Gå til innhold

Spekeskinke

Mamma07+MA+Babymage

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAr fått totalt dilla på spekeskinke og appelsinjuice. Helst ilag. Har hørt noe om at spekemat ikke er helt bra for gravide, og heldigvis for meg er det dyrt, så for en student som meg blir det ikke så ofte. MEn meieriens appelsinjuice går det mye av. Det er så godt. Ellers har jeg hatt lite matlyst så jeg har gått ned 9 kg siden påske. Er 14+2 nå.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også hadde skikkelig dilla på spekeskinke og appelsnjuice forrige gang jeg var gravid. Tror det er noen bakterier som en sjelden gang kan være i spekemat, som er farlig. Men at det er ytterst sjelden.. Gikk bra med oss ihvertfall. Og jeg dytta innpå, bare måtte:)

Skrevet

jeg har også hørt at spekemat kanskje ikke er bra, men det vil som oftest gå bra :) Det er sikkert bedre å spise spekeskinke enn å gå ned 9 kilo??? Kanskje det er saltet du trenger? Har du prøvd å spise salte kjeks i stedet (saltinas er veldig gode, bedre enn Ritz)? Ja da... jeg vet det er en dårlig erstatning, men bedre enn ingenting kanskje???

Skrevet

Det merkelege er at eg no mot slutten er blitt veldig glad i spekemat, potetsalat og vannmelon. NAM! Eg har aldri likt det noko særleg før, så det kan ikkje vera noko anna enn svangeskapet som gjer det. Er vel nokre stoff eg manglar.

Og når det gjeld allergi og sånt (jordbær mm) - eg er tilhengar av å eta det eg vil no før fødselen pga då vert babyen vant med dei stoffa, og toler dei betre etterpå. Då kan eg fortsetja å eta jordbær etter fødselen... Trur babyen vert "herda" av det, og ikkje så lett allergisk mot alt mulig tull.

Skrevet

enig med deg... jeg leste forresten på matportalen.no eller noe sånt at det er ingen ting som tyder på at man kan gi barnet sitt allergi ved å spise jordbær - så kos deg med dem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...