Gå til innhold

Kastet opp blod..huff


Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR!

Anbefalte innlegg

 

Hei alle sammen..på mandag kastet jeg opp etter 2 dager med opphold..he he

 

beg med kvalme brekninger og oppkast i uke 6 og er ni i uke 9 i morgen..

 

Da jeg kastet opp på mandag var det 2 dager siden jeg hadde kastet opp og den siste brekningen kom det en stråle med blod..skikkelig guffent..

 

En sitter hver dag og studerer papiret etter tørk nedentil og håper en ikke ser blod, også kommer det faderma andre veien..huff

 

Måtte på legevakten, og de ga beskjed om som vi alle vet så er slimhinnene våre ytrulig skjøre denne tiden, og ved så stort press og belastning over tid trudde de dette var "normalt"..

 

Andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blodstriper i oppkastet er nok ikke unormalt pga slimhinnene, nei - men friskt blod i mengder som du beskriver + som kommer andre veien? Ikke normalt. Ring legen din i morgen (evt dra tilbake på legevakta om dette gjentar seg) og be om en time fort. Gravide kan også få magesår. Håper jeg ikke skremmer vettet av deg nå, men jeg synes legevakta tok litt lett på dette. Kan godt hende de har rett - men du bør undersøkes skikkelig evt med sånn slange ned i magen. (gastroskopi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

takk for svaret og neida du skremmer ikke meg..

 

Jeg har ikk blødd nedentil, men det er jo dette jeg har fryktet hele tiden..hadde små blødninger sist og sitter derfor alltid og gransker papiret..he he

 

Men derfor fikk jeg så skjokk da det kom andre veien..ja jeg ble også skjokket over at det kunne komme såpass. sef ikke en liter.. men det kom en stråle..

 

Jeg har heller ingen andre tegn på magesår, og ikke drikker jeg ikke medesiner ikke stress og ikke røyking så de sa at sannsynligheten for at jeg skulle ha det var liten..

 

Det andre de lurte på var årekuter i halsen, men det var jeg for ung til og da hadde jeg nok fått en styrt blødning..

 

Og hadde dette hvert en blødning som hadde vedvart hadde jeg kunt sett det på avføringen min.. den hadde da vert mørk og illeluktende (melena)..men det er den heller ikke;-)

 

Skrev ikke historien min for og skremme eller noe sånt, men bare lurte på om noen hadde opplevd det samme??;-)

 

Skal til legen til tirsdag og skal da sef. nevne dette for han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misforstod - trodde du også hadde hatt blodig avføring:-) Da kan du trygt vente til tirsdag og fastlegen din. Da er det ikke snakk om mengder. Jeg forstod det som at det kom blod i begge ender;-) Godt å høre jeg blingsa.

 

Jeg hadde blodstriper i oppkastet forrige svangerskap, bare bitte små mengder, men da spøy jeg sammenhengende i 6 uker. (MA uke 12)

 

Lykke til:-) Håper kvalmen roer seg. Kanskje du kan få noe kvalmestillende av legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...