Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og skal man ikke sette de opp før de setter seg opp selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hva ekspertene sier, men jenta mi har sittet i stol (støttet opp med puter e.l siden hun var ca 6 mnd) når hun får mat og når vi andre sitter ved bordet. Nå er hun snart 8 mnd og sitter nokså stødig på gulvet. Jeg går ikke fra henne ( hun tipper fort) og hun sitter ikke lenge om gangen.

Skrevet

Det varierer veldig. Nikolai begynte å sitte selv da han var litt over 5mnd, men det er først den siste tiden at han klarer å sette seg opp selv (han er 7mnd).

Skrevet

man skal helst ikke sette dem opp før de klarer å sette seg opp selv. men 10-15 min i stol går bra fra de er 6-7mnd ca. jenta mi er 8 mnd og kan ikke sitte selv :) Det varierer nok veldig hvor tidlig de får til dette.

Skrevet

de sitter selv når de er klar for det-...

Skrevet

Han satt vel litt før han klarte å sette seg opp selv, men ikke lenge av gangen (vi så det på han når han begynte å bli sliten etter 5-10 minutter). Tror ikke det er så farlig, med mindre du "tvinger" barnet til å sitte lengre enn han orker! Smått er godt og alt med måte sier jeg.

Skrevet

Ikke farlig å la de sitte litt i stol når man spiser, for det er ikke så lenge om gangen. Men ikke anbefalt å sette dem opp på gulvet å la dem bli sittende der lenge før de klarer å sette seg opp selv.

Her satte han seg opp selv på åttemånedersdagen. Og han var ikke klar før det. Jeg hadde prøvd et par ganger å sette han på gulvet for å se om han fikk til, men det gjorde han ikke i det hele tatt. Hang også litt når han satt i stol og i vogna, så gjorde ikke det så lenge av gangen. Men fra han satte seg opp selv så var han klar, ikke noe problem å sitte lenge nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...