Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Og skal man ikke sette de opp før de setter seg opp selv?
Mrs Bøll Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Vet ikke helt hva ekspertene sier, men jenta mi har sittet i stol (støttet opp med puter e.l siden hun var ca 6 mnd) når hun får mat og når vi andre sitter ved bordet. Nå er hun snart 8 mnd og sitter nokså stødig på gulvet. Jeg går ikke fra henne ( hun tipper fort) og hun sitter ikke lenge om gangen.
ScaryMama Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Det varierer veldig. Nikolai begynte å sitte selv da han var litt over 5mnd, men det er først den siste tiden at han klarer å sette seg opp selv (han er 7mnd).
Rut Bram Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 man skal helst ikke sette dem opp før de klarer å sette seg opp selv. men 10-15 min i stol går bra fra de er 6-7mnd ca. jenta mi er 8 mnd og kan ikke sitte selv Det varierer nok veldig hvor tidlig de får til dette.
Marge Simpsons Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Han satt vel litt før han klarte å sette seg opp selv, men ikke lenge av gangen (vi så det på han når han begynte å bli sliten etter 5-10 minutter). Tror ikke det er så farlig, med mindre du "tvinger" barnet til å sitte lengre enn han orker! Smått er godt og alt med måte sier jeg.
mumbo Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Ikke farlig å la de sitte litt i stol når man spiser, for det er ikke så lenge om gangen. Men ikke anbefalt å sette dem opp på gulvet å la dem bli sittende der lenge før de klarer å sette seg opp selv. Her satte han seg opp selv på åttemånedersdagen. Og han var ikke klar før det. Jeg hadde prøvd et par ganger å sette han på gulvet for å se om han fikk til, men det gjorde han ikke i det hele tatt. Hang også litt når han satt i stol og i vogna, så gjorde ikke det så lenge av gangen. Men fra han satte seg opp selv så var han klar, ikke noe problem å sitte lenge nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå