Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Sist jeg var gravid så la jeg på meg MYE!! Veide i utgangspunktet 67 kg, og var 90 kg da jeg fødte. Jeg er 10 år eldre nå og venter barn nummer 2, og er kjemperedd for å bli like stor som sist. Jeg veier 63 kg nå, så har et litt bedre utgangspunkt, men hva gjør dere for å prøve å ikke gå for mye opp i vekt? Jeg vil jo ikke slanke meg heller da...
Erisa* Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Kan det være en ide å ta dette opp med legen din? Kanskje han/hun kan hjelpe deg til å finne et opplegg som kan fungere bra for deg? Det er riktig at man helst ikke skal slanke seg når man er gravid, for det er viktig at du får i deg alle de næringsstoffene du og fosteret trenger. Men kanskje du kunne få hjelp av legen eller en ernæringsfysiolog til å tilrettelegge et kosthold som er sunt, men allikevel inneholder det du trenger når du er gravid? Lykke til!
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Du skal på ingen måte slanke deg når du går gravid, men du kan jo tenke litt ekstra på det du spiser, og prøve å gå turer jevnlig! Det er jo ikke til å komme unna at de fleste har litt mer matlyst i løpet av deler av svangerskapet, men så lenge det du putter i deg er sunt, så kan du jo godt spise litt mer! Alt dette med vekt og graviditet er veldig inviduelt, men det er ikke så veldig mange andre råd jeg kan gi deg, som faktisk funker! Det funket i hvert fall for meg begge de forgående gangene, og satser på at det funker nå også!
kariuss Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 huff jeg spiser som en hest! kommer til å veie over 300 kg på slutten sikkert....
juniorkrabaten Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 ville bare fortelle deg at jeg la på meg over 30 kg. forrige svangerskap. jeg hadde god samvittighet fordi jeg visste at jeg ikke hadde spist for mye godterier eller usunn mat. men uansett ble jeg kjempe stor. men tro det eller ei, i løpet av 6 mnd. var alle kiloene borte! vet ikke om det er noe trøst men dette bestemmer hormonene dine og kroppen din, dersom du ikke legger om kostholdet og kun spiser fett og sukker er det gode svangerskapskiloer som blir borte raskt. det er ihvertfall min erfaring og ser det var på samme måte med flere av mine venninner. nyt graviditeten ikke bekymre deg om kiloene nå da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå