Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Hvor mye tid bruker dere sammen med babyen? Siden klokken 11 i dag har jeg: ammet ham, hatt ham på skulderen, latt ham sove på fanget (noe han veldig gjerne ville), hatt et par stellerunder og lekt litt med ham under babygymmen. Han sov 30 min, da rakk jeg å rydde og ordne litt. Litt sliten... Tenker på andre som har flere barn, de kan jo ikke være sammen med babyen 24 timer i døgnet? Ikke misforstå, jeg elsker å kose med gutten min, men er litt sliten. Det må jo gagne ham at han har en opplagt mor?
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Jeg bruker stort sett "all" tid på Julie. Ho sover 45 min 2x daglig, ellers koser vi oss sammen resten av dagen. Men ja, enig med deg, det er slitsomt til tider.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Takk for svar. Godt å høre at flere bruker så mye tid. Elsker å skjemme ham bort med masse oppmerksomhet og kos. Men er jo litt usikker siden det går på bekostning av min opplagthet samt hvis det skulle komme en dag da han ikke kan få så mye oppmerksomhet? Kanskje lurt å prøve å venne babyen til å være litt alene også? Men man kan vel ikke lære de sånt så tidlig? Selv om han akkurat nå faktisk koser seg under babygymmen alene!
*bolla pinnsvin* Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Jeg tror det er veldig lurt å venne babyene til å leke litt alene. De må klare å leke litt selv også, ikke bare bli lekt med hele tiden. Dessuten tror jeg både mor og barn blir slitne av å holde på sammen hele tiden. Bare tenk om det skulle kommet noen og dullet med deg konstant fra du stod opp til du la deg? Husker at jeg i begynnelsen syntes jeg lekte for lite med knerten, men jeg så jo at han ikke mistrivdes i det hele tatt! Tvert imot, så koste han seg når han fikk pludre og holde på litt alene. Nå har vi masse leke- og herjetid sammen, vi leser bok og synger og vi har også en del "stilletid" hvor jeg leser bok og han styrer med et eller annet for seg selv. Koser oss masse
LINDA*** Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Min er 1 mnd gammel. Jeg ammer ca hver 2. - 3. time. Det går fort en 1/2 time med amming og stelling. Noen ganger slokner han umiddelbart etter måltid. Da er jo saken grei. Men når han er våken , for det er jo dét du spør om, da er vi på babygymmen litt. Ikke så lenge, men vi er der:) Jeg setter han litt i vippestolen hvis jeg må gjøre no småplukk i hjemmet. Eller så tar jeg han i BabyBjørn. Så svanser vi litt rundt. Nå som det har vært KANONvær, har han vært sliten og har hatt et GODT sovehjerte, så da har han bare ligget i vognbagen eller på skinnfelle ute sammen med meg:) I skyggen da, vel å merke;) Så, det er ikke stooore aktivitetene, men litt er det jo. Liker at han spreller på babygymmen/lammeskinnet. Da koser han seg ser det ut som;) Smiler og skråler! Tida flyr jo på dagtid. Jo, noen ganger er vi jo i butikken/på shopping, så da går jo nesten hele dagen frem til pappan kommer hjem. Han er kjempeflink til å sysselsette guttungen, så da blir det litt sprell igjen mellom litt slumring, amming, bading og bleieskift;) Han har faktisk ligget på et håndkle helt naken for å få luft på stumpen. Som sagt, tida flyr, og man får alltids gjort noe med babyen sin:) OM man ikke gjør noe til ENHVER tid, nei, så tror jeg ikke det er så farlig. Som sagt over her, tenk hvis noen skulle dullet konstant med deg fra du sto opp til du la deg? *slitsomt*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå