Gå til innhold

Vil dele en gledes historie med dere :-) (habituell abort)

Nickie_og_GuttaBoyZ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en gutt for nærmere to år siden, og var øyeblikkelig innstilt på en ny. har alltid hatt drømmen om to tette, så da satte prøvingen inn for fult. Jeg ble gravid kort tid etter fødselen, men mistet spiren i SA i uke 5. Vi fortsatte å prøve, streve mot målet vårt, og i juni 06 fikk vi det endelig til igjen! Blødningene kom uventet, bare litt og litt... plutselig blødde jeg intenst, og eneste redningen mot alt blodet var faktisk min sønns bleier. kom på ultralyd og så et embryo, uten bankende hjerte, 7 uker påvei...

Vi ga ikke opp håpet, og kjempet videre. I september ble jeg på nytt gravid. Var utrolug redd, og det endte som sist, i en ny SA i uke 5.

Her begynte håpet mitt å dale, og tenkte de værste tankene... Kanskje jeg aldri får flere barn? burde vi gi opp? I Februar 07 skjedde det igjen. positiv test, men jeg spottet, og visste hva dette betydde. dro tiol gyn, som kunne bekrefte ny SA, etter tre blodprøver. Jeg var da på randen, hadde lyst til å gi opp, og hadde et større sammenbrudd som varte i flere uker. Disse ukene gikk i transe, og jeg følte meg utslitt. Gyn. sa at vi skulle prøve noe nytt, Pregnyl, som er hormoner som skulle lure kroppen min. Jeeg var ved godt mot, og gikk først på pergo for å gi dette en dytt. I begynnelsen av april sto jeg der igjen med positiv test, masse spørsmål, og fremdeles livredd. jeg begynte på medisinene samme dag som testen var positiv.

Vi hadde en fin ferie i syden i april, og kom hjem til undersøkelse av gynekologen med ultralyd. Der var jeg rett over 6 uker, med en liten prikk i magen, og et dunkende hjerte... det var uvirkelig, men jeg slappet likevell ikke av. gynekologen min fulgte meg opp hver uke med ny ultralyd, og jeg så denne lille prikken utvikle seg til noe utrolig.. plutselig så du hode, armer... bein. Jeg var utrolig overasket.

Jeg var sist på undersøkelse på mandag. 12 fullgåtte uker, og en liten astronaut som hoppet trampoline inne i magen min. det var helt uvirkelig... og gynekologen fortalte at han så anntydninger til at dette var ei jente. jeg ble så glad... herregud.... skal det endelig gå?

Nå sitter jeg her med senkede skuldre. jeg tror det er på tide å slappe av nå. det har vært mye bekymringer, og mange tårer. gleden har vært beskjeden, men vokser kraftig nå, dag for dag. Gyn. sa også:"vi har klart det!" så disse medisinene reddet spiren min. og den har fått lov til å vokse seg "stor" og flott.

så dere som sliter med det samme, det kan gå deres vei! hold motet oppe, selv om det er tungt. søk hjelp, og bruk støtten i dem rundt deg.

En dag blir den sittende, og du blir nærmest sjokkert og redd over resultatet, for det var ikke hva du hadde forventet, men håpt.

lykke til jenter.... håper det ordner seg for dere alle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre om en ting?

Har hatt to SA for ett år siden, og har siden da slitt med å bli gravid. Har nå denne måneden har min andre pergo kur, og ingenting skjer.

Hva er Pregnyl, og hva virker det for/ mot? Hvordan hjelper dette?

Skrevet

Så hyggelig å lese! Min historie er egentlig veldig lik din... Har en jente på 10 år, og går nå gravid med min andre. Endelig! Jeg hadde 4 tidlige spontanaborter i løpet av 2 år før dette svangerskapet, og var i ferd med å gi opp (utrolig tøft, det kan jeg skrive under på), men så fikk jeg akkurat som deg hormonbehandling som jeg begynte på samme dag testen var positiv. Et progesteron-middel (vaginal-krem), som tydeligvis gjorde susen! Jeg trodde heller ikke mine egne øyne da jeg etter en liten sporblødning i uke 6 var på ul og faktisk så et bankende hjerte!! Og nå har jeg en stor og livlig krabat i magen, som kommer ut i juli... :) Håper alt går bra for deg, når du har 12 fullgåtte uker er det jo bare å glede seg!!

Skrevet

pregnyl kan brukes på to ting såvidt jeg vet. å fremkalle eggløsning, og forhindre abort. det "lurer" kroppen til å tro at man har eggløsning (når man er gravid) for å forhindre kroppen i å støte ut fosteret. dette er falsk hcg på en måte også, så man kan bli ekstra jojjo av dette.. hehe. Jeg merket lite. var bedre denne gangen enn forrige, Men gyn sier at for meg er det som å gå med tvillinger.(hcg mengde) Nå slutter jeg på medisinene, tok siste på søndag, så nå vil nok ting bli mere eller mindre normale.Pregnyl er forresten sprøyter man setter i magen selv....

utrolig trist å høre at du mistet. du kan jo spørre legen din om pregnyl vil være aktuelt? det er ihvertfall veldig effektivt mot å miste. Masse lykke til Leontine :-)

Skrevet

Så utrolig flott og lese din historie.

Jeg har så lyst på baby, men jeg orker ikke tanken enda. Er jo redd det går galt igjen.

Men kanskje når vi får noen dager på oss?

Ønsker deg masse lykke til videre!

Skrevet

Historien din er nesten identisk min...jeg har akkurat opplevd min 3 MA siden oktober 06. Var på utskrapning i dag...

Kan ikke si jeg ser frem til en ny graviditet, tror jeg kommer til å være nervevrak...men må si det er trøstende lese din historie. Takk for at du delte den med oss. Jeg skal spørre min lege om disse medikamentene du fikk.... Får satse på at dt er håp for oss også da ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...