Gå til innhold

unger i bånd...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

så det i dag... ehh... synes det var litt sånn...hmm... merkelig? virket litt ekstremt.... viste ikke at folk gjorde sånn !!! er det vanlig liksom? kommer aldri til å gjør det.. er sånn man gjør med hunder det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det i syden en gang og ble rimelig overrasket ja! Mamman hadde bånd rundt armen på ungen og dro og styrte i stakkars gutten...

Skrevet

Det er ikke saa vanlig her i Norge enda, men i England er det veldig vanlig. Syns det ser smart ut jeg, saa kan ungene faa tusle endel selv uten at man trenger aa frykte at de skal klare aa stikke seg bort naar man er i en butikk og lignende. Syns ikke det er noe galt med aa ha sele paa ungene og alternativet er at ungen maa sitte i ro i vognen. er jo flott for dem aa faa utforske litt! :)

Skrevet

Jeg kan godt forstå at folk gjør det! :)

Jeg har reist sammen med ei jente på 3år og hun var høyt og lavt overalt. Det var forferdelig å springe etter henne. Ikke minst er det farlig om de setter avgårde når de ser noe spennende. Så vi satte på bånd på henne og hun syns det var utrolig morsomt hun da. :)

Har du i tillegg flere unger å holde styr på kan det være greit tror jeg.

Litt merkelig er det nok helt til man ser hvordan de løper omkring ellers.

Skrevet

Dette synes jeg også er smart. Men IKKE dra i ungene, da..

Er livredd for kidnapping, og på plasser med masse folk og mylder er det fort gjort å miste barna ute av sikte. Feks i Disney World, der ville jeg hatt et bånd på jenta, men ikke rundt halsen =) Et strikk rundt håndleddet som festes til meg eller pappaen. Ser ikke noe galt i det. Vil heller ta forhåndsregler enn å være klok av skade...=(

Skrevet

jeg hadde bånd i en periode når jeg var liten. Dette fordi jeg ikke var i vogn og var visst helt ustyrlig sa mamma. Hun var redd for at jeg skulle buse ut i trafikken. Tror ikke hun dro i båndet da, hehe..."kom hit" "rull rundt"....

Skrevet

jeg hadde sæle jeg da, ikke bånd verken rundt halsen eller armen

Skrevet

når vi er i badeland (pga det er glatt) eller skogen (vanskelig tereng) så går han med sele på seg!

Tar bare på han en slik vognsele, så fulgte det med ei reim til å holde han i! Det gjør at han ikke faller og slår seg så mye! Helt genialt:o)

Skrevet

Synes det er en fin ting jeg, mi jente på 7mnd er veldig aktiv og kansje jeg må kjøpe et bånd til henne når hun begynner å gå?! hehe,,,,men selvf det seier seg jo selv at man ikke ska dra ungen etter båndet hallo?! det er stygt mot DYR til og med!!!

Skrevet

Slike bånd som man har rundt håndleddet til barnet og ene av forelderen er jo genialt da. Iallefall når man går i store folkemengder. Da er man sikker på at man ikke kommer bort fra hverandre i kaoset.

Ellers så er sele et alternativ for å holde vilstyringer innen rekkevidde;)

Min lillebror ble knytt fast med selen sin og et passe langt tau i hytta et år vi var på ferie i tyskland. Hytta lå rett ved en farlig vei. Var vel enten det eller så måtte han være inne eller sitte i vogna store deler av ferien. Han var en liten villstyring som lett kunne finne på å sette kursen akkurat dit han ikke skulle om han fikk muligheten.

Tror nok han hadde mer glede av å være i "bånd" enn å måtte sitte fastspent i vognen hele ferien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...