Gå til innhold

varmt og baby som ikke liker å ligge i vogn?Hjelp please!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart 4 mnd har den siste mnd bare hylt nede i vogna,har slik trille som man kan legge helt ned . Prøver å ha ho i hvilestilling men ho hyler alikevel. Det hun liker er babybjørn men i denne sola blir jo det ikke lett,er redd ho skal bli solbrent. Det supre været ute og eg føler meg som en fange innendørs fordi ho ikke vil ligge i vogna. Hva gjør jeg? Har prøvd med leker og musikk til ho i vogna men ho blir veldig fort lei og da hyler ho pån igjen. Ser så idyllisk ut med alle mødrene som triller rundt med sine babyer som ligger å koser seg i vogna i bare bodyen i dette finværet. Hvordan kurere vognskrekk,hjelp please?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke ta henne opp med en gang selv om hun skriker, og la det gå lengre og lengre i vogna... hun må sikkert venne seg til det igjen.. prøv å "vis" henne at der er det trygt osv... men, uansett, la henne gråte litt, for hun skjønner at hun blir tatt opp vist hun gråter..

Skrevet

Jeg har ofte det samme problemet som deg. vi storkoser oss på verandaen vi med parasoll, radio, alltid tilgang til kaldt vann, stellebord osv :) Vi går kanskje tur når det er tid for soving. Gutten er snart 5 mnd og leker kjempefint for seg selv - storkoser seg uten en tråd (bortsett fra hatt)

Skrevet

Hei

Dette var veldig kjent. Jenta mi vil ikke ligge i vognen når hun skal sove. Pleier aldri å være noe problem enten jeg har vognen inne, på verandaen eller ute på tur. Med i denne varmen er det nå helt umulig. Hun nekter! Jeg er ikke for at babyer skal skrike og at det gir seg etterhvert, det er en grunn til at de gråter. I vårt tilfelle er det varmen.

Du skriver at du har babybjørn. Hva med å gå med henne i den til hun sovner inne, for så å legge henne forsiktig over i vognen og begynne å trille ute med en gang? Det har de siste dagene vært den eneste måten jeg har fått min datter til å sove på. Når hun først har sovnet er hun jo i sovemodus selv om hun skulle våkne når du flytter henne. Du har kanskje prøvd det, hvis ikke er det verdt et forsøk.

Lykke til !

Skrevet

Samme problem her :-/

Her om dagen fikk jeg henne endelig til å sove, men da sov hun så lenge at jeg måtte vekke henne for å få i henne vann. Det var litt kjipt...

Jeg har ofte med Babybjørn, og om skrikingen blir for ille (jeg har nå lært at det er ikke verre enn at hun vil opp, roer seg med en gang jeg løfter henne) så tar jeg henne i BB'en og går i skyggen til hun har fått nok (kvarters tid), så er hun som regel full av inntrykk og klar for å tenke litt over det hun har sett. Er jeg heldig så sovner hun mens hun tenker :-)

Jeg har også kjøpt en gul tremann som henger og dingler i åpningen, han er visst ganske så søvndyssende om humøret tilsier det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...