Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lurt på hvordan det gikk med deg til slutt...? Jeg fikk mensen på dagen for IKM,igår, og skal ta blodprøve imorgen.Dette er en skikkelig mens, og jeg er ikke i tvil. Prøver igjen i August, tenker jeg. Fordi jeg ikke har tid før.Det virker på meg som jeg tar dette ganske greit. Tror kanskje egentlig ikke at jeg skal få til å bli gravid nå...Men kan ikke la vær å prøve. Har et barn på 8 år, som jeg gjerne vil skaffe et søsken. Det er også en motivasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dumt at veka har kommet, men det er vel ikke uvanlig med blødninger som ligner på mensen ved IVF? Skal ikke late som om jeg har greie på det så ikke hør på meg, men jeg håper selvfølgelig du har tatt feil ;-) Fikk du frosset ned noen egg så du slipper å gå en ny full runde?

Jeg skal ha første undersøkelse hos gyn på tirsdag og er både kjempeutålmodig og spent samtidig som jeg gruer meg for medisiner og den nedturen jeg er sikker på at kommer i slutten av løypa :-\

Storkfrøken69: nå må du slutte å holde oss på pinebenken og fortelle hvordan det har gått! Jeg tror ikke noe på de pessimistiske antakelsene dine nemlig ;-) Det er ikke slutt før den feite tanta har sunget og blodprøven er tatt!

Skrevet

hei Oh`rly. hyggelig å høre fra deg. jeg er nok sikker på at dette er en ekte mens for min del. mye større enn vanlig.

frosset ikke ned noe, så jeg må begynne på start.

Synes ikke du skal grue deg for medisiner. det var ikke noe spesielt plagsomt, bare intenst,for min del.

lykke til på tirsdag, og det blir spennende å følge deg!

Skrevet

Hei Jenter!

Så hyggelig å bli savnet :o) Jeg har vært på sommerstedet mitt uten tilgang på internett.

Jeg sitter dessverre nå på dag en med blødninger. Alle testene har vært negative så jeg er heller ikkei tvil. Det var da som rakkern at det ikke skulle funke for noen av oss :o(

Men, vi kan ikke gi oss nå for det.

Jeg snakket både med Dr Lindenberg og min egen gynekolog. Begge var forundret over at jeg ikke hadde blitt gravid, men begge sa at sånn var det bare. Det går ikke hver gang. Legen min understrekte igjen at et vanlig par med samleie morgen, middag og kveld i dagene rundt eggløsning likevel i snitt bruker 8 måneder på å bli gravide.

Kjenner likevel at dette var en skikkelig nedtur.

Dr. Lindenberg ville at jeg skulle vente til neste mens før jeg satt i gang med fryseforsøk. Det passer egnetlig bra da det sannsynligvis blir i slutten av ferien min. Nå vil jeg bare at det skal funke!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kjøpte du en trepakk, York? Kanskje de vil sette deg på litt sterkere dose slik at dukan få noen egg på frys? Jeg krysser alt jeg har å krysse for deg.

Oh`rly, selv om det ikke klaffet for meg denne gangen heller, er jeg fortsatt overbevist om at dette er bedre enn å inseminere.

Du går inn i en utrolig spennende periode nå. Jeg gleder meg til å følge med på hvordan det går :o) :o)

Skrevet

Å Storkfrøken60, så leeeeeit! Nå hadde jeg så god tro på at det var enten en eller to på vei hos deg og synes det er ordentlig trist å høre at det ikke er tilfelle. Godt å lese at du fortsatt holder motet oppe og ikke gir opp i allefall! Du må ha en sterk vilje og et utrolig stå-på-humør!Håper du har det bra på sommerstedet og kanskje kroppen din trenger å få sol og hvile en stund før den er klar for å la små gullegg feste seg? Ønsker deg fortsatt god ferie og sender trøsteklem!

Skrevet

Så trist at det ikke gikk denne gangen heller. Håper du får kost deg litt likevel i ferien din og samlet krefter til neste Danmarkstur. Hvordan fungerer dette med fryseforsøk?

Skrevet

Takk for alle de gode tankene, Planlegger. Vi har fulgt hverandre lenge nå, og jeg må innrømme at jeg og synes det må være min tur snart. Men, det som er så fortvilet, er at det gjelder så mange av oss. Jeg skulle ønske vi kunne få det til alle sammen.

Det er godt å tenke på at du var like fortvilet Planlegger, og så wops så satt den :o) Det gir håp!

Jeg var sykmeldt de to ukene etter innsetting. Da jeg på onsdag skjønte at alt håp var ute, ble jeg og legen min enige om at jeg skulle bli sykmeldt ut uken slik at jeg kunne komme meg litt ovenpå før jeg drar tilbake på jobb.

Jeg synes helt klart at dette er utrolig tungt til tider, men det hjelper jo ikke å bli bånn fortvilet heller. Livet går videre om man vil eller ei.

Men, det har vært utrolig godt å være på hytta. Borte fra alt. Det eneste jeg savnet var dere :o) :o) :o)

Kjente at jeg ble rimelig deppa da jeg måtte hjem i dag. Jo nærmere Oslo jeg kom, jo større ble klumpen i magen. Men, det er jo helt typisk på første dag med mens og da..... :o) Tåler ikke så mye da!

Nå blir det 3 uker med jobbiing og en uke md ferie før jeg igjen begynner på hormoner. Vet ikke helt hvordan gangen i fryseforsøk er, men vet at det er hormoner inne i bildet.

forhåpentligvis er jeg igjen en ruger i slutten av juli, og da altså...... :o)

Skrevet

Hvordan går det med stikkingen Chaiemae? Når skal du på UL? Jeg håper så inderlig at du responderer godt på hormonene!!!!!

Når det gjelder fryseforsøk, skal jeg fortelle mer om det når jeg vet mer :o)

Skrevet

Nei og nei, så leit! Du var vårt siste håp av alle som var nedover her i vår. Vi trenger desperat noen vellykkede resultater snart for å få opp håpet snart blant vi Danmarksreisende! Men i steden for å legge oss ned og gråte hele gjengen, så får vi krysse fingrene for at vi neste sommer har hvert vårt nurk under en solparasoll med på stranda! :-) Jeg og min bestevenninne har inngått avtale om det, så her gjelder det å stå på! Og så gleder vi oss voldsomt med de som har slitt før og klart det allerede!

Skrevet

Jeg slenger meg med på den avtalen :o)

Jeg håper ting går bedre med deg etter den tøffe runden du hadde denne gangen.

Skrevet

Har stukket i 12 dager nå og det går veldig fint. I kveld var orgalutranen vond men det overlever jeg. Var på ultralyd på torsdag og da hadde jeg to follikler på 11, tre på 12, en på 13 og tre på 14 mm. Skal tilbake til Trolle på mandag og håper da at jeg får beskjed om å sette ovitrellen. Kanskje blir det uttak på onsdag. I morgen skal jeg bruke rester fra de tre sprøytene. Det har vel du også gjort? Hvor mange ml er 225 ie?

Skrevet

Så spennende dette er!

Jeg husker ikke helt hvor mange ml det er, men det er bare å dele ml-innholdet på 4. Var 900 ie1,5 ml mon tro slik at 225 ie blir 0,37 ml?

Hold oss oppdatert da:o)

Skrevet

hei Storkfrøken69. Synd at du ikke ble gravid...men det ordner seg nok snart.

Jeg kjøpte ikke en 3-pack (gjorde du?), og nå angrer jeg på det. tenkte nemlig at jeg skulle klare dette på 1. forsøk. vet ikke hvor mange ganger til jeg skal prøve heller......

Skrevet

Hell og lykke til deg, CHAIEMAE!!!!!!!!

Skrevet

Hei

Huffda, så trist :-( Du får prøve å slappe av å lade opp til neste forsøk. Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Dette var trist å høre. Det er godt å høre at du er optimistisk det er en viktig egenskap. Neste gang lykkes du - da er det din tur.

Lykke til dere andre i det fine sommerværet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...