Mammapudding Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Gikk en tur på butikken nå for å kjøpe litt frukt å kose meg med mens jeg sitter ute å leser til siste eksamen. Hadde egentlig lyst på vannmelon, men det ble så tungt å bære da jeg måtte handle litt annet også. Så jeg plukket noen moreller i en pose, de lå løse så jeg plukket 30 stk. Da jeg skulle betale så jeg at det ble 50 kr for bare morellene!!!!!! Er det rart man blir tjukkere å tjukkere? Tenk så mye smågodt man kunne kjøpt for 50 kr!!! Synes ikke morellene smaker så godt nå, siden de var så dyre:(
PintSizedDictator Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Skjønner SÅ godt hva du mener. Det e kostbart å skulle være sunn. Eg har liksom bestemt meg for å spise mer magert kjøtt som kylling og svin, men det koster jo skjorten... To kyllingfilê'er koster jo over 50 kr.....Strimlet svinekjøtt kostet meg over hundre kr....og det var 400 g. Så magert kjøtt blir det ikke ofte her i huset nei:\ Og økologisk mat e også sinnsykt dyrt....
*Villekulla* Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Alt som er sundt er dyrt!!! Har selv dilla på vannmelon for tiden. Nå er prisen heldigvis 10 kr kg. I begynnelsen var det 20 kr og jeg betalte ofte over 100 kr for en vannmelon. At det går an!
ano`num *17.03.10* Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Helt enig!! Særlig nå på våren er frukten dyr. Siden det er import. Gleder meg til vi får norske jordbær, mer å ta av og da også lavere priser! Er jo groteskt nå!! Ble skikkelig skuffet her en dag. Var i en butikk og ble såå fristet av jordbæra. Kjøpte ei kurv, enda den var dyr. 29.90, *grøss* Men i kassen tok de bare 12.90. Tenkte at da var 29.90 kanskje en kg pris eller noe? Var jo lykkelig jeg. Er jo store forskjeller da! Noen dager senere, i samme butikk tok jeg med meg samme type kurv. Da tok de jammen meg 29.90. Den jordbæra smakte bra surt ja!! (ikke bare fordi den var stor & sur som den er nå, men mens pga prisen) Som gravid og bare må-ha frukt, føler jeg meg ofte ruinert. Hadde vært billigere med ei annen dille. Som på sjokolade (fyller mage mer det) eller hamburger (varer lengre og er vanskligere å få i/lage) Eneste gevinsten er den helsemessige
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 ingen ting er dyrt hvis dere lærer dere å se på kg prisene på alt først og sammenligner med andre ting. istedet for å kjøpe feks lakskoteletter,kjøp en hel en og ordne den selv, likens med magert kjøtt,kjøp en klump og strimle de selv. det gjør vi. etter at vi begynte å være mer nøye så ser vi at vi sparer 3000kr i mnd på å tenke økonomisk. moreller er stort sett dyrt. handler stort sett rema eller lidl vi da.
*Villekulla* Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Moreller er alltid dyrt, dessverre. Men midt i juli kan prisen komme ned i 5.90 for hektoen. Det er det billigste jeg har sett i allefall. Skal ikke mange moreller til for at det blir en hekto i allefall :-(
hit og dit Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Dei korgene som ein kjøper langs vegen heime i Hardanger koster alt fra 50,- tidlig i sesongen til 25,- i høgsesongen og utenom hovedvegen. Dei må vera relativt billige dei då. Mmmmh savner moreller fra Hardanger, dei er best i verden.
litakine og Theodor Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 jobber på matbutikk langt i nord, og kilosprisen på moreller hos oss ligger på 179 kr kg, det er jo sinnsykt!!!
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 jeg har fått dilla på frukt og lager meg ofte fruktsalat her hjemme... rett som det er jeg bruker 200 kr på frukt... sykt dyrt... men gud, så godt!
doffine Skrevet 7. juni 2007 #11 Skrevet 7. juni 2007 Jeg kjøper frukt og grønt i butikker drevet av utlendinger.. Og det er mye penger å spare på det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå