Gå til innhold

Sol og varmt vær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lite aktivitet hos oss smurfer om dagen! Samme gamle pipa... Mange som er ute i sola om dagen eller? AM og jeg var ute og gikk i formiddag og vi syns det var akkurat i heteste laget. Ikke det at vi skal klage, men vi gjør som det anbefales. Mellom 12 og 15 holder vi oss i skyggen eller inne. Da er det ganske levelig.

Kombinasjon varme og å få tenner er ikke den beste. Vi venter og venter... men det har ikke kommet opp noen tann. Det er en hvit strek nede til venstre som blir sjekket hver morgen etter frokost. Og skuffelsen til nå har vært like stor hver dag.

Jeg har forresten fått meg nytt leketøy: symaskin. Da vi var på Sandnes (og ble 5 dager lenger enn planlagt) sydde jeg snekkerbukse med korte bein til AM. Det ble med knappeåpning for bleieskift. Det var utrolig kjekt så jeg fikk blod på tann. Har stoff til flere bukser hjemme og jeg venter vel egentlig bare på at AM sine tenner skal ta til fornuft å komme opp. Det er veldig mye nærhet som trengs om dagen. Og ma-ma, ma-ma kommer fort når jeg ikke gir ham oppmerksomhet i 2 minutter. Men... det går over. Hvordan har det vært med tenner hos dere? Vi har litt matproblem. Har økt melkeinntaket og det er ingen enkel sak å få i ham fast føde. Men så lenge han drikker er jeg fornøyd.

For tiden går det bakover så det suser mens han ønsker å komme fram. Han blir så sint at han rister når han skriker! Snakk om gutt med temperament. Har dere fått demo på "min egen musikkbarnehage" posten? Det er vel 4 sanger og et rim og de sangene kan vi høre om og om igjen, uten å bli lei.... Vi tenker på å skaffe oss de tre bøkene med tilhørende cd. Når han hører den plata vi fikk i posten er det meste greit, og når jeg synger med er alt perfekt og han trenger ikke være i armene mine hele tiden. Men vi koser oss masse med sangen da :-D

Hvordan er det med sommerferiene deres da? Å har ferie uke 26, 27 og 28. Samt at han har 4 uker pappa-perm som må plaseres. vi skal ha pappa hjemme en god stund framover! Det blir godt.

Kos dere masse i sola, jenter og gutter! AM hilser også- med en "a"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Imponert over syferdighetene dine!;-)

Her prøver vi å være ute mest mulig for tida, nyte finværet maks.

Ellers er alt som vanlig her. I helga kommer pappa på besøk, det gleder Tobias seg til.

Emilie har fått to tenner nede, utrolig søtt:-) De er halvveis oppe nå. Var en del gråting og ubehag før de kom, men etter at de kom ut var alt bare velstand.

Emilie har begynt og åle seg så vidt fremover. Har teknikken inne, men åler seg ikke overalt enda, maks 1 meter i slengen. Ellers er hun blid og fornøyd, men vil helst at noen skal være i synsvinkeln hennes hele tida.

Hun har ikke begynt å bable ma-ma-ma enda. Husker hvor artig det var når Tobias begynte med det!:-) Hun sier "da-da-da-da", og "ba-ba-ba", av og til "bapa" (gjett hvem som blir stolt da, hihi).

Hun sier ogsaå mye "adda-adda". Pappan min er "addja" Til Tobias og Emilie ("Addja" er bestefar på samisk), og gjett om han ble stolt sist han var her og hun sa "adda-adda" heele tida;-)

Den cd'en du snakker om har vi fått 2 ganger. Den første cd'en vi fikk ble ødelagt for 1-2 mnd siden, og Tobias ble jo såå glad når han fikk ny i posten nå. Han elsker den cd'en.

Her har guttene sommerferie hele juli, gleder oss maks!

Kos dere!

Skrevet

Ja, stille her nå når det er så fint ute. Bare jeg som sitter inne! Begynner å bli bedre av lungebetennelsen.

Selma har begynt så smått å sitte og hun rugger ivrig på kroppen så hun trener balansen godt. Hun er fortsatt glad i mat og er god og rund og har fått "Skipper`n-armer". Hun er stort sett blid og fornøyd. Hun begynte med å våkne klokken kvart over 6 på morgenen mens vi var i nordnorge, så vi var litt spent på om hun ville fortsette med det når vi kom hjem, og ved et par anledninger har hun da vært tidlig oppe... Er jo ikke menneske på den tiden så jeg håper det bare var forbigående. Ellers har hun vært mye urolig når vi skal legge henne, men jeg tror det er fordi hun har vært litt mindre sammen med meg siden jeg har vært syk og pappaen har hatt henne mer. Vel, uansett så har vi det bra og skal på ferie i uke 28, 29 og 30. Da kjører vi nordover, og jeg tar med meg skjerf.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...