Gå til innhold

April: En sånn dag til og jeg...

Anbefalte innlegg

LEGGER MEG INN PÅ GALEHUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fy søren nå er jeg så dritt lei at jeg klikker snart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sindre holder ikke kjeft et sekund hvis det ikke er pupp eller tutt i kjeften på han. Ikke sover han hvis ikke vi triller tur med vogna eller kjører tur. Snuppa vil ikke sove på dagen lenger, og er et mareritt uten like. Bare trass HELE FOR&%#/)"! dagen!!!!!!!!!! Har totalt sperrer i ørene. Og hører eller lyer ikke før jeg gauler så naboene i nabogatene hører det. Og sovner klokka seks -når det IKKE passer, og våkner 20 min senere og holder det gående til klokka 22. -Og dagen begynner igjen klokka 06 :( Jeg holder det ikke ut lengre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg får ikke gjort NOEN TING i huset. Løper bare som ei piska lus for å forhindre at snuppa dreper sindre. Det flyter over her. Bord og kjøkkendisker kan knapt sees under det store lasset med rot, gulvene vokser det snart mose på -det er jeg sikker på, åååååååååå!!!!!!!!!!! Sitter og skriver med ei hånd nå, den andre holder smokken hans på plass... Jeg som HATER husarbeid skriker nå etter å få gjort det. Om ikke annet så bare for å få en pause!!!

I tillegg så fikk vi ikke start på den nye bilen i går -mens vi var på butikken... -TYPISK!!! Og på vei ut til butikken så solgte vi volvoen... GÅR DET ANN??!?!?!?!?!?!?!!!!! Jeg ville ABSOLUTT ikke selge den. Grein flere ganger i går (Ja, litt crazy kanskje, men elska virkelig den bilen!). Viste seg at det var batteriet som var helt dødt. Haugammelt -antagelig siden bilen var ny (10 år siden). Så det måtte skiftest, i tilleg til noe pollenfilter. Det var så tett at det var rart motoren ikke hadde krasja for lengst...

Ja, så sånn har jeg det... ;( Får ikke nytt solstrålene et sekund :( Og jeg er så sur at jeg ikke gidder å unnskylde mitt ufine utbrudd heller...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9525307-april-en-s%C3%A5nn-dag-til-og-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Batteriet til BMWen var flatt...ikke volvoen... og jeg grein når de kjørte av gårde med volvoen.. -og etterpå... Det gikk liksom litt for fort for meg.. Vi har hatt den i tre år nå, det var den jeg lærte å kjøre bil i, den vi var på ferie når snuppa ble laga, den som kjørte til sykehuset når hun skulle bli født, den begge ungene våre har kjørt hjem fra sykehuset med, den vi reiste på telttur til danmark med -uten stenger til teltet..., den har vært en så stor del av livet vårt at jeg føler nesten at vi har solg et av barna våre...eller sjela vår... høres sikkert helt sykt ut.. kanskje jeg er det og...

Ellers merker jeg mer humørsvingninger nå enn når jeg gikk gravid... Skikkelig jojo humør på meg. Og jeg har blitt mye mer langsint enn før.

Men bare så det er sagt. Jeg elsker begge barna mine over alt! Men fy søren som de kan gå en på nervene av og til også!!!

Jeg vil bare sende deg en STOOOOOOOOR trøsteklem.-) Noen ganger så er det tøfft å være mor.(og far).....om du er førstegangs mor eller 5.gangs mor.

Du er så sliten at øya knappt holdes oppe, uansett hva du gjør godt så virker det som alt blir galt..en blir sliten og grinete, ungene merker at en er sliten og så er sirkelen igang og rulle...

Kanskje det er en bitte liten mager trøst, men det blir bedre.. Om en tid vil du helt ha glemt hvor travelt det var i småbarnstiden:-)

La husarbeidet vente og ta barna med ut i hagen og føl vinden blafre i håret. Frisk luft er så godt når alt går rett vest.

Finn fram bøtte og spade og kanksje en liten saft is til snuppa??

Om jeg ikke hadde bodd så langt unna deg så skulle jeg gladelig kommet bort og hjulpet deg , så du kunne lagt deg og fått et par timer på øyet eller bare gått deg en tur for å få tankene klarert:-)

Det blir bedre....!!!! :-)

STOOOOOOOOOOOOR KLEM FRA

Hvordan går det?? Håper dagen i dag er lettere enn igår:-)

"Bare et barn kan lage en far og en mor ut av en lyst og en lengsel.

Bare et barn kan puste liv i en slekt.

Barn kommer fra et hemmelig sted der tiden renner inn i verden.

Har du spurt et barn hva som er der?

Barn viser kjærlighet - uten å kreve noe tilbake.

Har du kjent at det gir deg glede og styrke - men gjør deg sårbar?

Barn viser deg dine verste svakheter - uten beskyldninger.

Har du kjent at det gjør deg til en sint kriger - uten å drepe?

Barn viser deg din egen fortid speilet i nåtiden, har du lyttet til forskjellen?

Har du spurt og lært - i stedet for å svare?

Barn kommer fra et hemmelig sted der tiden renner inn i verden.

Det har med seg spørsmål med skjulte svar - og svar med skjulte spørsmål.

Den som vil lære noe om selve livet bør ikke overse en så sikker kilde.

Bruk tiden - for plutselig er barnet forsvunnet langt inn i en voksen."

Klem fra meg .-)

Hei vennen. Så surt at du føler deg så matt fir tiden - varmen som tar på hos dere også? På en måte så vet eg ikke ka eg skal sei...

Men ser at der en del av aprilmammane som sliter nå med trassige ungar. Og tror denne varmen også sliter litt på oss voksne som barna.

Det er kanskje ikke så lett å sette seg ute med han litle på armen, men for snuppa hadde det vore noe annet.

Husker sommeren med Hanne som baby var som å sy henne fast til puppen, var helt grusomt til tider. Men litt surt da å tenke på at me skal ha kjempe vær i mange dager til. Han vil ikke ha vann - det er kanskje tørst han er...

Snuppa ser vel kanskje at han lille griner seg til kos og mye oppmerksomhet og vil prøve det ut hun også. Og da kan det fort bli slitsomt - to ungar som sliter seg gjennom varmen.

Hanne sover plutselig litt mindre på dagen nå - halvprten av det hun til vanligt gjør. Har selvfølgelig lurt på om det er varmen... men fort å skylle på den kanskje.

Huset får vente til alt roer seg og regnet kommer - har heller ikke gjort mye inne den siste uken, og et ser en godt. Svigerfar har teppe og det ser skikkelig ekkelt ut.... Eller ta helgen til hjelp og få gubben til å hjelpe deg - han barn - du huset eller omvendt.

Skjønner godt at volvoen har betydd vledig mye for deg. Det ligger mye minner i den bilen og det er noe som ikke kan forandres på.

Men og surt når den nye bilen streiker slik og, skulle vel helst sett at den ikke gjorde det.

Me har også slik pollenfilter i vår bmw, men har hørt at det er sinnsykt vanskelig å bytte det. Tidskrevende arbeid. Han gubben min har et par bmw venner og der er ikke noen av dem som har satt inn nytt når det måtte byttes.

Håper du får nye helgen litt - kost dere i det fina være litt.

Setta ut badebassenget til snuppa og ta frem sommerhumøret. ;)

* kjempe klem*

pssst... blir det ikke bedre så skal eg komme å hjelpe deg.... det er ikke så langt til byn. ;)

Tusen takk jenter!!! Det er så utrolig godt å ha dere, altså!!! I dag går det mye bedre. Kjenner at lunta er kort enda, men klarer å holde meg i skinnet..hehe.. Har gått tur i nesten 4 timer idag! -Ja...Nå er jeg solbrent...heheh... Og måtte på butikken og kjøpe sommerdrakter til knerten... Han svetter jo ut alt for tiden! Og snuppa griser ut alt. Kan ikke la henne gå uten klær, for hun får soleksem :(

Nå skal vi ut og finne fram badebassenget, og parasollen ;) Så får rotet bare ligge. Det pleier ikke plage meg med rot, men her tar det kaka for tiden,..jaja... Ikke ofte vi har sånnt vær!

STOR klem tilbake til dere!!! ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...