ville_og_fikk_til_etter_7år Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 .... at de som er overvektige, sånn som meg, skal bli straffet for at vi har noen ekstra kg for mye. Det blir akkurat som at noen skulle sagt til meg at "Unnskyld, men du er for feit til å bli gravid, ergo du må gå ned i vekt for å bli en god mor". Jeg skjønner jo det at det kan bli tungt å være gravid når man i utgangspunktet har nok kg å drasse på, men så mange valg og muligheter som norske sykehus har i dag så skulle det ikke være umulig overhodet å få en overvektig person gravid. Mange leger sier det (sagt til meg ihvertfall) at det kommer til å bli tungt å gå gravid, men la nå for guds skyld det være mitt valg da. Det sier seg selv at BMI ikke har så mye å si i forhold til å bli gravid når grensen for BMI er alt fra 30-38 avhengig av hvilke sykehus du tilhører. Nå skal jeg ikke bare være ego og syte over noe som de fleste sikkert syns er helt idiotisk. Legene i dag er flinke og de skal ha kreditt for at de vil pasientens beste, men noen valg vil man bare ta selv. Og jeg mener at selv om jeg er 1.74 m over bakken og bærer mine 120 kg, så bærer jeg mine kg godt og jeg ser ikke på meg selv som feit, eller for feit til å bli gravid. Alle som er overvektige har godt av å gå ned i vekt, klart det, men det handler også om hva man selv vil og om overvekten er helseskadelig. For min del er den ikke det, ikke noen plager som sukkersyke etc. Derimot er jeg plaget med vann i kroppen. Men der vil jeg bare si at jeg har ei god venninne som er tynn som en flis som også er plaget med vann i kroppen. Dette er det sikkert ikke mange som gidder å streife innom for å lese engang, men nå er det sagt og jeg er regelrett dritlei av å hele tiden måtte bli mast på ang vekt. Kan jo sikkert gå ned noen kg for å blidgjøre legene og kanskje ha en større sjanse for å bli gravid, men hva om jeg ikke vil det da, jeg er jo egentlig fornøyd med meg selv (tro det eller ei). Hvor mange overvektige gravide er det ikke i verden da.... 53,72%, det er jeg nesten sikker på..... Nå er jeg ferdig med å syte, for denne gang.... Takk for at du leste dette, enten du er enig eller uenig så står jeg fortsatt for alt jeg sier/skriver/har skrevet.
Mrs. icsi og småen Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Det er godt å høre at andre heller ikke tror på mirakler om en går ned i vekt. Og vi skal nok klare å bære våre barn for det! Har noen kilo for mye jeg også. Fikk beskjed om å gå ned. Gikk på Xenical og gikk ned 10-12 kilo, men hjalp det? nope, magen er like tom for det! Helsen er egentlig lik, den også! Jaja, har i alle fall prøvd.. Vi har litt å gå på i en krise Dette er rotete skrevet, da jeg snart må løpe, men meningen håper jeg kommer fram likevel!
Bobine Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Så fint at man kan være stor og fornøyd med seg selv. Jeg kjenner ikke så mange som har det sånn. Stå på og gjør som du vil :-)
ville_og_fikk_til_etter_7år Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2007 Hei hei og takk for svar Fikk med meg poenget ditt og jeg er så glad for at det er flere som er enig i det jeg sier.... Kunne jo kanskje prøvd å ta av noen kg.... hva gjorde du for å gå ned da? Prøvd lenge eller? Har legen funnet ut hvorfor du ikke blir gravid? Lykke til videre uansett Bebis(er) får vi nok etterhvert
ville_og_fikk_til_etter_7år Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2007 Hei og takk for svar Ja, jeg kan ikke si jeg er misfornøyd.... klart det hadde vært gøy å kunne få på seg alt av klær og den biten, men kommer aldri til å bli så tynn allikevel pga at kroppen min er stor i seg selv uansett...... Ha en fin fin sommerdag videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå