Gå til innhold

Jeg sier Nei, nei nei nei nei nei nei nei nei nei nei nei NEI NEI NEI.. men han hører ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg litt lei, etter all nei!!!

I dag har han ikke hørt i det hele tatt. han skriket på morgen i dag, dratt meg i bukse beinet... gredde håret sitt med dobørsten. Inn på vaskevaskerommet.. tryke overalt. og i skuffer og skap.. Og jeg sier nei.. han smiler og løper sin vei

Så har vi to hunder på besøk jeg vil ikke at han herje med dem i denne varmen, men han likevel løper etter, drar dem litt i halen og legger seg over dem, da de ligger rolig i fred.

Hvordan skal jeg få han litt å høre, jeg synes ikke noe om å knipse han.. ?

Nå gruer jeg meg litt til nr 2 kommer, om jeg ikke får han til å høre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må si noe mer enn bare nei, for ordet nei har ingen betydning for barn. Legg til "Nei, du får ikke lov til å gre håret med dorbørsten", "Nei, du får ikke lov til å dra hunden i halen for da får den vondt", osv.

Sett deg ned på hans nivå og snakk med rolig, men bestemt stemme og forklar hvorfor.

Skrevet

jeg prøver... er så tålmodig... og prater til han.. han bare smiler! fordi han forstår alt! Det er rene rampestreker..

Da jeg sa til han at han ikke fikk lov til å ta på lysestaken til mor.. så gjorde han det igjen.. så på meg og smilte, jeg sa det var farlig og at han ikke måtte ta på den. det er uff..

Det han gjør er heller å stanger den med hode.. han tok jo ikk epå den da med hånda..

Så jeg vet ikke jeg.. akkurat nå virker ikke stort.. bare å leke mad han og ta han bort.

Skrevet

Sliter også med ei jente som ikke er så veldig lydig. Men nå kan vi strengt tatt ikke forvente at en 1-2 åring er lydig heller da. Noen er sikkert det, men barn er forskjellig.

Som anonym sier så hjelper det nok ikke å bare si nei nei nei hele tiden, men forklare han hva du sier nei til.

Jenta mi skjønner godt hva nei betyr, men i enkelte situasjoner så gir hun bengen.

Syns heller ikke noe om å knipse barn :( så ikke begynn med det er du snill. Det gjør det bare verre.

Har egentlig ingen gode råd uten om at du må heller prøve å forklare han hvorfor han ikke får lov til ting. Om han skjønner det er jo en annen sak.

Vil bare si at han høres like rampete ut som min lille jente. Hun har en tendes til å gjøre alt hun ikke får lov til.

Skrevet

Jeg prøver.. jeg forklarer. Men han skal ta på alt som er farlig... eneste han hører på meg er stikk kontakten.. utrolig nok.

I hele går gikk jeg å sa nei,og at han ikke fikk lov til å røre hunden fordi dem skal sove. til slutt virket det...

Men det ble bare tull da pappa kom hjem.... da skal han prøve litt med han også.

Han er en sikkelgi ramp, han forstår det jeg sier, men vil ikke høre.

Jeg kommer Aldri adri aldri til å knipse han, det har ingen virknig på barn og gjøre dem vondt.

Blir så sist da beste foreldre og slikt sier at det er bare å gi han en sikkelig en på fingra... så gjør han ikke det! :(

Så jeg er vel så tålmodig som det går ann å bli.. og venter på at han skal bli flink til å høre. tror også det blir litt bedre da språket han kommer litt mere fram. eller kanskje ikke.. hahaha

Ser for meg en sint liten tass som kjefter på mammaen sin.

Jeg og sambo skal ta en liten prat om hvordan vi må være enige om at vi skal snakke til han.. Så det ikke blir sånn tull da han kommer hjem fra jobb. vi må være på lik linje hele tiden tror jeg.

Fordi han her, finner det svakeste ledd... heheh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...