Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 5,5 år som sliter med sengevæting. Vi har prøvd alle gode råd, men det virker ikke. Prøver nå fotsoneterapi. Har hatt en behandling, og første natt våknet han og gikk på do. Har ikke skjedd siden han begynte å tisse på seg for 1,5 år siden. Andre natten var han HELT tørr, og i kjempehumør om morgenen...må jo ha vært en fantastisk følelse. I natt tisset han litt i nattbleien, men minimalt i forhold til slik det pleier å være. Ny behandling i morgen. Dette blir spennende!! Er av den oppfatning at legene feier det under teppet med at det er vanlig hos gutter og at de som regel vokser det av seg... Men hvorfor vente til de slutter, kanskje 12 år, hvis det kan behandles f.eks med fotsoneterapi. Det skaper mange vonde følelser og situasjoner hos både barn og foreldre, i forhold til overnatting, mobbing osv. Legen vår sa at hvis vi ville kaste bort pengene på slikt, fikk det være vår sak! Men nå er vi i gang, og håper det virker. Ser lovende ut da!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott da!

Ser ut som dere har truffet riktig behandling for din gutt.

Men samtidig vil jeg si at han ikke er så gammel enda, så jeg skjønner slik sett at legen ikke stresser noe med det enda.

Vi prøvde homeopat med akupunktur til jenta vår, uten særlig resultat.

Nå ser det ut som kombinasjonen minirin og bedre drikke/tissevaner begynner å virke. (kan lese mer om "historien" vår/hennes i et annet innlegg)

Men får jeg spørre, var han tørr, og så begynte å tisse på seg igjen?

Skrevet

Ja han var tørr i nesten et år, så begynte han å tisse på seg om natta.... Greit at han ikke er så gammel ennå, men hvorfor vente til han blir større med å behandle, enn å prøve nå.... Jeg ønsker ikke medikamentell beh hvis vi kan slippe, da vil vi heller prøve ulike alternative beh.

Skrevet

Så flott da, alltid kjekt når de stolt kan vise frem tørre nattbleier :o) Fotsoneterapi hjalp ikke på våre barn, men syns det er kjempehyggelig å høre at en så enkel behandlingsform kan løse et så komplekst problem for en del barn.

• 2 uker senere...
Skrevet

Så bra at dere ser en virkning så raskt. Ja, hvorfor ikke prøve det. Jeg/vi bor dessverre ikke særlig sentralt i forhold til å gå til slik behandling. Må planlegge det nøye. Må han ha mange behandlinger? Er det veldig kostbart? Og det finnes kanskje ikke støtteordninger?

Vi prøver nå tranebærtabletter. Fikk et tips om det. Og jeg må bare meddele at det er vel verdt å prøve det også (selv om det koster 260,- for 80 tabletter og man skal ta 1-2 daglig). Her lekker gutten vår litt mindre :)

Nå gleder vi oss alle over en varm sommer. Kanskje det er lettere å få kontroll over ting og tang da??

God sommer :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Håper det varer! Vi prøvde det på dattera vår (etter å ha prøvd alt innen skolemedisin) Det virket raskt, og hun var tørr i ca 6 mnd. Hun begynte igjen og vi prøvde fotsone + noe homøpatimedisin + noen nåler på nytt. Virket ikke lengre. Hun er 10 år nå. Vet ikke hva vi kan gjøre mer...

Skrevet

Huff nei, hva skal man gjøre??? Man prøver jo ALT. Jeg har dessverre ingen råd å komme med... Jeg/vi trør bare i andres fotspor...

• 4 uker senere...
Skrevet

Nå har gutten vår hatt totalt fem behandlinger, og er så og si helt tørr! Har hatt noen uhell, men våkner da opp og tisser resten på do. Vi kommer til å fortsette med vedlikeholdsbeh nå og da. Det hjelper jo på alt annet som måtte være i ubalanse i kroppen også! Hver beh koster 200 kr, og det er ikke noe å si på, syns vi! Vel anvendt penger, og vi har fått tilbake den blide gutten vår!!

God sommer til alle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...