Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder sa som et svangerskap slik at magen kan bli større enn om det hadde vært første gang? hadde sa i uke 10 forrige gang. Vil gjerne ha mage jeg.. :) er bare i uke 6 da og det er sikkert litt dumt sprøsmål... Er litt ivrig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også... Jeg hadde SA i uke 8 sist, nå er jeg 8+1. og syns egentlig at magen har begynt å komme.

Men jeg kom liksom aldri så langt sist, så om det er annerledes nå, vet jeg ikke.

Regner med at magen ikke kommer skikkelig før etter uke 12 uansett, da bikker livmora opp fra bekkenet.

Skrevet

Jeg regner med at grunnen til at magen blir fortere stor 2. gang er at magemusklene har vært utvidet en gang allerede, og dermed er slappere enn ved sist graviditet.. livmoren er også en muskel, så det gjelder nok livmoren også.. man utvides sikkert fortere til det nivået man sist nådde, men jeg regner med at dere ikke vil oppleve å få større mage enn det dere evt ville fått ved forrige graviditet dersom svangerskapet hadde vært fullbårent.. Så dersom du opplever å få stor mage tidlig nå, ville du sikkert opplevd det ved sist graviditet også =) Vet ikke om dette var forståelig??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...