Gå til innhold

Har vart på kontroll...

nybaby09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på kontroll og alt er visstnok helt tipptopp. Blodtrykket har aldri vært bedre 128/80, blodsukkeret (4) likeså. Han vokser i sin egen lille kurve innenfor det grønne feltet helt nederst. SF målet er på 27 nå i uke 33, vi har fått time til ny ul til mandagen og jeg gleder meg til å se han igjen. Har 58 dager til termin og legen har sagt at jeg ikke skal gå lenger enn til termin. Ellers så har jeg vanlige grav.plager som hodeverk, ødem på 1-2, bekkenløsning, betennelse under beina, søvnmangel, hyppig vannlating osv :) Men dog dette går veien, og vi gleder oss så til å få møte han =0))

Vi har fått plass på fødselsforb.kurs som starter til mandag og går over 3 kvelder, gleder meg til det. Ellers så starter jeg med kontroll hver 14 dag nå i juni , skal gå hver uke i juli og frem til termin, så jeg er kjempeheldig med oppfølgingen, i forhold til mange andre jeg leser om her inne.

Så kjære medrugere jeg ønsker dere en flott dag og håper at været er like fint hos dere som det er her i Porsgrunn i dag :) Vi skal montere vogna på terrassen i dag, så det kan hende at kosebamsen får seg en liten trilletur he he...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er heldig som får så god oppfølging. Min lege og jordmor i kommunen mente jeg skulle ha oppfølging på sjukhuset, men det var legen på sjukhuset uenig i fordi ungen hadde det bra og var kjempestor. At jeg ikke har det så bra var vissnok ikke så farlig. Kan jo mase på legen hjemme, men begynner å bli drittlei leger og jordmødre akkurat nå. Skal ikke på kontroll før 2.juli....da er det 5 uker siden sist. På sjukhuset målte de ikke magen, tok ikke bt og urinprøve og målte ikke hjerterytmen til barnet.....men de tok jo ul da, veier kanskje opp for alt annet. Skulle ønske jeg slapp og gå over termin med min digre unge....skal være 22% større enn normalt ved termin, og av erfaring vet jeg at de vokser mye de siste ukene også, så det blir nok nærmere 5 kg. Klarer nok det også, men lurer på formen etterpå med min rygg.....

Været er helt herlig her også(Ålesund) og jeg er ikke plaget av varmen. Er mest plaget av mangel på energi, er så mye jeg har lyst til å gjøre.....

Jeg har forresten ca.9 uker igjen, eller noe sånt(blir vel 11-12)

Skrevet

Jeg var også til kontroll i dag. legen målte sf til 30, altså midt på streken. bt var var supert og ødem lå på 1 med det varierer litt, er ikke egentlig veldig plaget der....

Han tok ul og målte, sa at ungen ville være ca 3700 hvis den fortsatte denne kurven......

Forrige gang altså for 2 uker siden målte jm sf målet til 26, og jeg var skikkelig bekymra etterpå, siste to ukene synes jeg magen har eksplodert!!!!!! hvis det stemmer at sf har økt med 4 cm........ klart det er forskjellige som måler da.....

Ny kontroll 2. juli!!

Skrevet

Hei og takk for svar fra dere begge :)

Jeg skjønner at jeg er heldig med oppfølgningen min, det kommer av alderen min at jeg er førstegangsfødende og har en kronisk lidelse selv. Jeg synes selv at det går bra og er glad for at jeg har noe å spørre etterhvert som spørsmålene dukker opp. Vi var på ul på mandag og bitteliten ble målt til 2,2 kg og var visstnok perfekt he he... det sier de nok til oss alle ;) Ønsker derer begge lykke til videre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...