2 gutter og 1 jente Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 proevde aa pumpe meg selv i morges siden jeg lakk saa fryktelig og lillemann sov saa godt at jeg ville ikke vekke han. jeg fikk da ut bare 80 ml...pumpa sikkert naermere 10 minutter og da kom det ikke noe saerlig straaler ut mere. naa er det 3 uker siden foedsel. er det lite? vil produksjonen oeke? hvor mye spiser en saann liten en for hvert maaltid? noen som vet?
mamman te Vetle og Alma Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 du klarer ikke pumpe like mye som småttisn klarer å suge ut. så det blir feil å pumpe for å se hvor mye som kommer ut.. De har en mye bedre sugeteknikk enn det vi klarer å lage:)
2 gutter og 1 jente Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2007 ja, jeg merka det for da han vaaktna like etter (saaklart) saa fikk han suge og han ble god og mett saa det ut som. men lurer likevel paa hvor mye et maaltid er for dem. tenker hvis jeg skal bort og noen andre skal mate? er det lite aa bare faa ut 80ml? er jo ikke et halvt aventbeger engang.... er det et tegn paa lite melk? Leon virker glad og fornoeyd og klager lite, men blir saa usikker likevel.
mamman te Vetle og Alma Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 ja, enkelte barn er fornøyd med for lite mat. en liten småttis skal vel ha ca 150 ml per måltid. kanskje litt under,men med 150 er det iallefall nok:)
mamman te Vetle og Alma Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 tror ikke dette er et tegn på lite mat, men om du er usikker så legger du han bare til oftere så får du opp prod
2 gutter og 1 jente Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2007 tror jeg maa proeve det. syns ikke han legger paa seg saa mye. veier bare 200 gram mere enn foedselsvekten naa 3 uker etter foedsel. han gikk ned ca 350 gram foer han begynte aa gaa opp igjen... men jeg veit ikke hva som er vanlig. har bare sammenlignet med hvor mye jeg selv la paa meg da jeg ble foedt...noe som var nesten dobbelt saa mye som han.... hva er vanlig? han veier 3900 gram naa.
mamman te Vetle og Alma Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 vetle var 4000 gr 4 uker etter fødsel, fødselsvekten var 3340. men de legger på seg veldig forskjellig da:) vetle gikk ikke ned så mye etter fødselen da.. Om du er usikker så dra innom føden å snakk med de, de er jo der til vår støtte! Er ikke noe særlig å være usikker, var også det i beg. Tror det er veldig vanlig! Vi skal jo være bekymret for de små
2 gutter og 1 jente Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. juni 2007 jeg skal moete helsesoester i morgen. skal proeve aa huske aa spoerre henne. ja, kjenner jeg bare vil beskytte den lille bassen min:) vil at han skal ha det best mulig.
mamman te Vetle og Alma Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 jepp, er en naturlig del av å være mamma det, så da er jo du en super en! Lykke til!
2 gutter og 1 jente Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 7. juni 2007 tusen takk! er saa nytt alt dette enda, saa jeg syns det er flott aa faa litt hjelp av dere med litt lengre erfaring i mammarollen! takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå